Bir bahtaniyem daha bitti. Akşam akşam fotoğrafladım, bir heves. Ütü falan yok. Kullanılacağı zaman yün programında yıkayıp hafif bir ütü yapıvereceğim. Şimdilik kullanmayı düşünmüyorum. Bir kaç kişi oğlumun çeyizine koymamı önerdi. Ayol ya gelin el işi sevmezse? Durduk yere kızcağızı mecburiyet altına almaya gerek yok. Bakalım, beğenir gibi olursa ben ona daha neler neler yaparım. Hadi bakalım, doğmamış bebeğe don da biçtik gece gece:) Ben susayım, bahtaniyem konuşsun:
ÖRGÜ BAHTANİYE etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
ÖRGÜ BAHTANİYE etiketine sahip kayıtlar gösteriliyor. Tüm kayıtları göster
8 Ocak 2014 Çarşamba
14 Aralık 2013 Cumartesi
RENGARENGARENGARENK
Dün akşam Yalan Dünya dizisini izlerken bir yandan da coşmuş vaziyette bahtaniyemi örüyordum. Az kaldı, bitsin de yeni şeyler başlayayım diye pek hevesliydim.
Hevesim kursağımda kaldı, ipim bitti. Bugün akraba gününden çıkınca eski ipçime uğradım. Yanımda numune de yoktu ama markasını evden okuyup çıkmıştım, renklere bakıp bitenlerimi, azalanlarımı aldım geldim. Zaten üzerinden 2 sene geçmiş, aynı kazanın ipini bulmam mümkün değildi.
Ama sürpriiiiz! Renkler aynen tuttu!
Mutluyum. İlham perilerim, heveslerim, hepsi tepemde uçuşuyor şu an:))
Etiketler:
HANIM DİLENDİ BEY BEĞENDİ,
ÖRGÜ BAHTANİYE
5 Aralık 2013 Perşembe
HAVA SOĞUDU, ÖRGÜ BAHTANİYE ZAMANI GELDİ..
Bu akşam üşüdüm. Genelde evde uzun kollu bir şey giyemem. Kışlık kazaklarımın kollarını kesmişliğim vardır, evde giymek için. Üşüyünce bir şal veya hırka alırım üstüme, 10 dakikada ısınır, geri çıkarırım.
Bu akşam, elimdeki yarım işlerden bir kısmının bitmesi şerefine, üst kata çıktım, yeni bir dikişe başlayayım dedim, canım istemedi. Tam aşağı inerken yarım kalmış, yıllanmış bir bahtaniyem aklıma geldi. O kadar yarım ki, azıcık uğraşsam 1 haftada bitecek. Hemen aldım, aşağıya indim. Hem tv de birfilm izledim, hem ördüm, hem de bahtaniyenin bacaklarımı sarmalamasıyla bir güzel ısındım. Rengarenk iç açıcı bir bahtaniye geliyor. Battal boy hem de. Eski evimde kendim için başlamıştım örmeye ama yeni evimde yatak odamın havasının bu örtüye uygun olmadığını düşünüyorum. Belki misafir yatak odasında kullanırım, belki de...
Etiketler:
HANIM DİLENDİ BEY BEĞENDİ,
ÖRGÜ BAHTANİYE
5 Ekim 2013 Cumartesi
KADRİYE ABLA'NIN BAHTANİYESİ
Bugün akraba günümüz vardı. Kadriye Abla çeşit çeşit ikramlarıyla ağırladı hepimizi. Alttaki bahtaniye de onun eseri. Bu aralar elinde pek iş görmüyoruz ama ha bire bebek yeleği, hırkası, elbisesi örerdi. Çok hatırşinas bir insandır, çevresi geniştir, herkese bol bol hediyeler götürür, yeni doğan bebeği olanlara da kendi ördüklerinden bir parça muhakkak hediye eder.
Kendinden desen veren iplerin ilk çıktığı sene, her zaman yaptığı gibi ipçiye uğramış, hangisini alacağına karar veremeyince hepsinden almış, eve gelmiş. Satıcının söylediği iplik sayısına göre başlayıp upuzun şeritler ördü durdu, rengarenk. Ne ördüğünü soranlara "bilmiyorum, öyle örüyorum, bahtaniye falan olur herhalde" diye cevap verdi. İpler bitince de uzunlamasına birleştirmiş. Ördüklerinden irili ufaklı 3 tane bahtaniye çıkmış. Bunu da günde annem sırtına aldı, sıcacık örttü. Aslında Kadriye Abla'nın çok zevkli, irili ufaklı, sevimli, esprili, bir sürü objesi var evinde. O kadar ki, temizliğe gelen kadınların gözü korkmasın diye, kendisi bu objeleri toplayıp temizliyormuş bir gün önceden. Bu ev, tarzıyla bir dekorasyon dergisine renk katacak cinsten, yaşandığı çok belli, sergilik çok şeyi olan ama müze gibi olmayan sevimli bir ev. Üstelik tüm eşyayı da kendi elleriyle toplayıp düzenledi, uzun yıllar içinde. Hepsini güle güle kullansın.
Son olarak da şık sunumlu kahvesinden bir görüntü:
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)






















