20 Kasım 2011 Pazar

PERDE AKSESUARLARININ HİKAYESİ

Bu hafta kuzenimin düğünü vardı. Çok güzel bir gelin oldu kızımız. Allah ömür boyu mutluluk versin genç çifte.

Düğünde ve düğünün ertesindeki arkadaş günümüzde, herkes bana bu topları sordu. Geldiğim son durum aslında "deneye deneye (inşaallah) yanılmama aşaması " diyebiliriz. Şimdilik bazı eksik malzemelerim var, sipariş ettim, gelmesini bekliyorum. Bu arada topları tamamlamaya ve mumlu ipe değişik şekillerde dizerek en yakışan dizaynı bulmaya çalışıyorum.
Yeni evimin perdeleri takıldı. Perdeci bu tür perde aksesuarlarını doldurmuş getirmiş. Hakikaten çok şıktı bazıları. Ama salonun kahve-turkuaz yanar döner fonuna uygun bir sarkıt da yoktu. Dediğine göre, salon ve yemek odasına 7, yatak odasına 7 tane bu toplardan takmalıymışız. Perdenin hakkıymış. "Tamam da" dedim, "bu aksesuarlar fiyata dahil mi?" Değilmiş elbette. Tanesi 50 TLcik imiş. Hesabım kuvvetli değildir, lakin oracıkta şu işlemi yapıverdim: 14X50=700 TL. Diğer odalar hesapta yok bile. Gözümde Dolar işaretleri yanıp sönmeye başladı, aynı çizgifilm kahramanlarınınki gibi. Gerçi fonları duvara tutturmak için ransor mudur nedir, işte o aksesuarlardan ve yatak odasında da fonu bağlamak için klipsli bir materyalden gerektiği miktarlarda aldım. Ama bakın gerekliydi... Ama çok beğendim napayım? Ama benim de bir tahammül gücüm var değil mi? :)

Sonuç olarak sarkıtları almadım. "Eşim bu parayı hayatta vermez, sen aksesuarlarını topla götür" dedim. İhaleyi eşime bağladım ama aslına bakarsanız ben de vermem bu parayı. "Ayol ben kaç gün çalışıyorum o paraya senin haberin var mı perdeciii" Beni bırak Türkiyede insanlar bu paraya 1 ay aile geçindiriyorlar. Baştan itibaren 3 resim, yatak odasının fonu olan kahverengi sakallı tülle kaplandı. Tüller, perdecinin duvara tutturmak veya kendi üstüne toplamak için kullanılan aparatları almazsam diye getirdiği, fon kumaşından yapılmış tutturma kurdelalarıydı. Onları kesip katlayarak ve elde dikerek topu kapladım, etrafına da fırdolayı taşlı şerit diktim. Küçük, kahverengi, pırıltılı toplar bildiğiniz pinpon topu. Kahverengi oje ile bir kaç boyayarak rengini değiştirdim. Kuruyunca sarı yaldızlı oje sürdüm. Bu arada önceden pinpon toplarını delip, bildiğimiz çöp-şişlere takarak hem boncuk deliği oluşturdum, hem de elimi fazla kirletmeden boyamayı bitirebildim.


Alttaki 4 resimde gördükleriniz, salon fon kumaşlarıyla kaplanan topların geçirdiği evrimin sonucudur. Aralarına boncukçularda bulabildiğim en büyük boy cam boncuklardan, yanar döner boncuklardan, kahverengi, kadifemsi, eliptik boncuklardan ve yine sedefli oje ile bazı oluşturulmuş, üstüne simli oje sürülerek tamamlanmış pinpon toplarından serpiştirdim. Dizme işleminde mumlu ip kullandım.


Bu gördükleriniz bitmiş halleri değil. Bir hevesle yapılmış denemelerdir. Son olarak büyük boy zincire bağlamayı ve perde tokasıyla kornişe takmayı düşünüyorum. Tabi bir de en alta püskül ilave olacak.


Sizler için eski perdelerime çengelli iğne ile tutturdum. Evin ısınma sorunu hallolduğunda, temizlik için falan nasıl olsa gider, sizler için yerinde ve son hallerini görüntülerim diye düşünüyorum.





Son söz 1: Aslında perdecinin dediği kadar çok sarkıt yapmayabilirim. Bakalım... Duruma göre önce bir miktar üretip perdelere takayım, gerekirse 14 değil 24 tane bile yaparım.




Son söz 2: Şimdilik 100 TL kadar harcadım. Afyonkarahisar'da icnik boncuk pahalı. Hele taşlı ip çok pahalıydı. İstanbul'da Ankara veya İzmir'de bu fiyata bile ulaşmayacağını tahmin ediyorum.




Son söz 3: İş bittiğinde 150 TL'lik bir maliyetim olacağını düşünüyorum, güzel olmazsa da 700+150=850 TL'lik bir masrafım:)))

10 yorum:

  1. sizi gönülden tebrik ediyorum...
    ne kadar şık olmuşlar... iyi günlerde kullanın inşallah...
    sevgilerimle...

    YanıtlaSil
  2. Ellerinize sağlık,çok şık olmuşlar,bence de 700 çok,güzel dilekleriniz için teşekkür ederim,çocuklarımın iyi bir geleceği olsun diye pes etmeyeceğim,yaradan tek dayanağım,her şey gönlünüzce olsun,sevgiler

    YanıtlaSil
  3. iste budur, süpersin Nuraycım, bitmiş halleri değil diyorsun ama bence bitmiş halleri...

    YanıtlaSil
  4. Nurtenciğim, çok güzel ve başarılı buldum.Ayrıca çokta zevklisin.Topları ojelemen harika bir uygulama süpersin.

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel görünüyorlar,ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  6. arkadaşım valla sen neymişsin bee. bunlar harika olmuş. yanlız şu perdeciler fiyatları refah seviyesindeki avrupa ülkelerini baz alarak fiyalandırıyorlar bence o konuda haklısın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah aşkına, maliyeti ne olabilir ki bu perde piyasasının? Metresi 130-200 TL civarında tüller vardı. Benim salonuma koyup hem misafir ağırladığım, hem günlük kullandığım ve tepe tepe oturduğum mobilyalarımdan, mutfağıma dizdiğim bütün elektronik cihazların toplam fiyatından daha pahalı bir perde masrafını küçücük beynim algılayamıyor. İtirazım ve isyanım var:)

      Sil
    2. Bu aksesuar meselesi de tuz-biber:)

      Sil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. tebrikler tarz olmuş

    YanıtlaSil