23 Kasım 2011 Çarşamba

1 PAKET LAVAŞ, 2 FARKLI AŞ

Soğan, sarımsak, yeşil biber ve varsa kırmızı biber küçük doğranır, az yağda sote edilir. Tuzu ayarlanır. Kuşbaşı etler daha önceden yumuşatılmış olmalıdır. Ben diri diri durmasın diye kuşbaşıları hafifçe ezdirdim. Sebze çeşitliliğini buzdolabınızda bulduklarınıza göre artırabilirsiniz. Et ve sebze karıştırılıp lavaşlara dağıtılır.
Lavaşlar kocaman olmasın diye ben ortalarından verev olarak kestim. Üzerlerine beşamel sos döküp kızgın fırına verdim.

Fırından çıkacağı sıra üzerine rende kaşar serperseniz tadını garantilemiş olursunuz.

Kolay tepsi böreği gibi görünüyor değil mi?

Hem kolay bir tarif hem de çocuklarınızın mızmızlanmadan yemek isteyecekleri bir tad. Afiyet olsun.

Bu arada 1 paket lavaş ekmeğinden bize 3 öğün çıktı. Bu dürümü ilk yaptığımda beşamel sos kullanmamıştım. Daha kuru olmuştu ama yine severek yenildi. Oğlum bir kaç gün sonra yeniden isteyince, bu sefer beşamelli pişirdim. Onu da sevdiler baba-oğul.


İki sefer dürüm yapmama rağmen yine de paketi bitiremedik, 2 lavaş arttı. Dolaba kaldırsam olmayacak, atsam atamadım, günah:) Birden aklıma "lavaş böreği olur mu acaba" diye bir fikir geldi. Borcamı margarinle yağladım. Lavaşın birini borcama yerleştirdim. Dürümlerden artan beşamel sostan (aslında artmadı, lavaşın dürüm yaparak bir öğünde bitmeyeceğini anlayınca biraz fazla tutturmuştum.) üzerine gezdirdim. Biraz peynir ufaladım. İkinci lavaşı üstüne koyup beşamel sosu üzerine boca ettim. Sıcak fırında pişirdim. Üzeri nar gibi kızardı.
Beğenilirlik katsayısını, yani "albenisini" artırmak için yine rende kaşar kullandım. Bu tarz küçük hileler mutfakta can simididir, öyle değil mi?

Su böreği gibi bir şey oldu. Aslında daha küçük borcamda veya daha büyük lavaşla, tepsiyi kaplayacak kadar börek de yapılabilir. Yine de en fazla 4 kat falan kullanılabilir bence. Yoksa hamur olabilir. Oğlum bile beğendi ki, kendisinin damak tadı iyidir; okuldan gelince indirdi gövdeye afiyetle.

4 yorum:

  1. harika görünüyorlar...
    ellerinize sağlık...
    tarif için de çok teşekkürler...

    YanıtlaSil
  2. her ikisi de nefis, çocuklar bayılır, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  3. görüntü harika ,tam benlik )afiyet olmuştur

    YanıtlaSil
  4. off off tükürük bezlerim çalıştı valla en yakın zamanda denenecek iki tarif özellikle börek enteresan geldi ellerine sağlık...

    YanıtlaSil