16 Eylül 2014 Salı

PANTOLONDA NİRVANA'YA ULAŞMAK YA DA PATLET DİKTİM, BAŞIM GÖĞE ERDİ :)

Bunca yıldır sayısız pantolon diktim, hiç patlet dikmek nasip olmamıştı. Patlet denilen şey anladığım kadarıyla fermuardan az uzun, dikdörtgen bir parça ve böyle vasıfsız bir kesimi olduğu için burda dergisi onu adam yerine koyup kalıbını da vermiyor.
Öncelikle ön ortadaki ağ dikişini bacak arası dikişine kadar kapatıyoruz (Bacak arası yanına gelen bir kaç cm.lik kısmı dikmeyelim ki uzun bacak dikişi sırasında zorluk ve potluk olmasın.).
Pantolonun ön orta kısmını ben uçan kalemle çizdim, siz de yukarıda belli belirsiz bu beyaz çizgiyi görüyorsunuz zaten.
Ön orta çizgisini 2-3 mm kadar kaydırıyoruz ve fermuarın uygun kenarını buraya dikiyoruz. Böylece fermuar birazcık içe kayarak dışarıdan görünmeyecektir.
Şimdi pantolonun diğer parçasının ön ortasını ütüleyerek fermuar dikili kısmın ön ortasına denk getirip teğelliyoruz. Yani siz isterseniz teğelleyin elbette, ben iğneliyorum. 
Bu yüzden olacak ki, yukarıdaki fotoğraftaki gibi azıcık içe dışa girip çıkarak ancak dikebilmişim. Fakat, ama, lakin, sorun yok! Flaş patladığı için böyle yamuk yumuk görünen fermuar dikişi aslında iple kumaş aynı renk olduğundan hiç de sizin burada gördüğünüz gibi durmuyor; ne mutluluk, yoksa ben bu dikişi söker, bir daha dikerdim. Siz kendi pantolonunuzu dikerken, en iyisi mi teğelleyin bence. 
Geldik, günün esas oğlanı patlete: Yukarıda da görüldüğü üzere, ikiye katlanıp kesik tarafı overloklanmış bir parçacık! 
Bunu alt pantolon parçasının altına koyup ilk fermuar dikişinin üstünden bir kere daha dikiyoruz. Aslında burda dergisinin bir anlatımında patleti dikiş payına sabitliyorlardı ama bunu denedim, çok başarılı bulmadım, böylesi daha iyi. 
İşte bitti de gitti... Kolaymış ve ben bunca zamandır hep gözümde büyütmüşüm. 
Arkadan görünümü de yukarıdaki fotoğraftadır. Elbette çok profösyonelce değil ama son derece iş görür bir pantolon daha diktim. 
Bu arada pantolonun beli arkadan lastikli. Arkadaki pensleri iptal edip lastik koymuşlar bu modelde. Son derece konforlu bir kesim, üstte duruşu mükemmel, tavsiye ediyorum, denemelisiniz.

30 yorum:

  1. Bu patlet isini bazen useniyorum ama gercekten işe yariyor kullanisli geliyor bana bazen fermuarlarin azizligine ugrayinca pantalonu hangi burda dergisinden ellerine sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Betül Hanımcım bu soru gelir diye korkmadım desem yalan olur. Kalıbı 3 sene önce falan çıkarmıştım. Diktiğim pantolonun kumaşını sonradan beğenmeyince hiç giymedim ama kalıba bir şans daha vermek istedim. Çünkü kalıp çıkarmaktan nefret ediyorum, hazır elimdekini kullanayım dedim :) Dolayısıyla hangi burda bilemiyorum. Ama olay şu ki, pensler sadece iptal edilse bile iş görür. Çünkü lastik sadece beli sarmasını sağlıyor. Bu arada arka beden pensle 1-1,5 cm bile daralmadığı için ufak tefek şişkinliklere falan da bana mısın demiyor :) Bence beğendiğin her hangi bir kalıpta deneyebilirsin.

      Sil
  2. Çok güzel. Bu patleti ben de denemeliyim. (ama ne zaman)
    İnşallah benim de başım göğe erer. ( Başlık çok neşeliydi bayıldım:)))) )

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neşe içimizde daim olsun :) Ayrıca patlet çok da şart değilmiş gibi geldi bana. Yine de paçaları bastırıp yeniden fikir yürüteyim bakalım, selamlar, sevgiler.

      Sil
  3. Cok yasayin Nurten Hanim, esas oglanin nasil dikildigini, adini sanini ogrendim. Pantolon mu diksem acaba? Bu ararlar bir karar verebilsem neler dikecegim ama dergilerin arasinda saatlerce kayboluyorum. Ama sunu dikeyim diyemiyorum. Vakit kaybi benimki.. Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pantolon dikmelisin elbette Merciğim. Minsk bu valla, şakaya gelmez. Ayağını sıcak tut, başını serin demiş atalar, öyle değil mi? Pantolonda en önemli şey bedenine uygun kalıba tesadüf edebilmek. Tesadüf edebilmek diyorum, çünkü sen, ben, o, Ayşe, Fatma, vb hanımlar, birer manken olmadığımız için (tamam, her birimizin ayrı ayrı mankenlerden üstün taraflarımız var, mesela benim fazladan 15-25 kilocuğum falan var), hepimize her kesim düzgün olmuyor, şık durmuyor. Sonuç olarak prensi bulmak için bahtımıza ne çıkarsa o kadar kurbağayı öpüp duruyoruz:) Orta bollukta pantolon kalıbım artık budur. Bir de dar kalıp bulabilsem tamamdır yani. Sana gidip geliyorum, hakikaten çok boşladın. Merak içindeyim neler yapacaksın diye. Selamlar, sevgiler.

      Sil
    2. Pantolon kalibi zor is, her kalip olmuyor dediginiz gibi.Ama dikis kursunda bana ozel kalip cikarildi, icine rahat iki kisi girerdi, guya kisiye ozel. Pantolon kaliplariyla yildizim barismadi hic, ki kabahati hic ustume almiyorum. kalip kalip olaydi, o bana uyaydi .Cok bosladim biliyorum. En kisa zamanda dikise baslarim da simdilik yaptiklarim bu aksamki postta, size ozel.. Sevgiler..

      Sil
    3. Kurs, kişiye özel kalıp ve bol :))) Hepsi aynı cümle içinde olunca çok komik geldi :) Ama bazan şansa denk gelebiliyor bir kalıp. Bu arada onur duydum, jestin için teşekkür ederim. Sonsuz sevgilerimle.

      Sil
  4. Ilk yapildiginda yada uzun zaman yapmayinca zorluyor bu tarz detaylar. Sonra alistinmi aman kolaymis diyorsun:) Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen Gülaycığım, hatta bu gün 2 tane gri pantolon diktim desem, hem de patletli matletli :) Biri kışlık, biri mevsimlik. Sevgilerimle.

      Sil
  5. Server Hanımcığım patletin bi numarası yok:) Sadece hangi aşamada olaya dahil olacağıyla ilgili şüphelerim vardı, sanırım deneye yanıla oturacak. Zaten belki bir hatam varsa dikişte usta olanlar yazar da hep beraber öğreniriz. Sen de en kısa zamanda denemelisin. Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
  6. Merhaba Nurten hanım
    ben43 yaşında bugüne kadar hiç dikiş vb işlerle uğraşmadım
    ama çok özeniyorum bir şeyler üretmeye sizce bu yaştan sonra öğrenilebilir mi bir mutlaka bir kursa gidilmeli mi çok eliyatkın biride değilim fikrinizi almak istedim cevap verebilirseniz sevinirim selamlar Canan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canan Hanımcım ne demek geç kalmak? Heves etmekle başlıyor her şey. Ben dikişi kendi kendime öğrendim. Kursa falan gitmedim. Deneye, yanıla, öre, söke, dike, yırta... Yine de eğer mümkünse bir kursa gidin, Amerikayı yeniden keşfetmenin anlamı yok. Gidemiyorsanız önce küçük bezler, kumaş bohçalar, keseler dikerek düzgün dikmeyi öğrenin. Sonra kıyafete geçersiniz, dikiş dergileriyle işe başlayın. İlk olarak düz dar etek dikin mesela. İlk diktiklerinizden de mümkünse Zuhal Yorgancıoğlu veya Cemil İpekçi performansı beklemeyin. Benim düsturum şudur: "Birisi bunu yapabiliyorsa ben de yapabilirim." Yapamıyorsam muhakkak teknik bir sebep vardır, malzeme sorunudur falan, onu da yapmayıvereyim değil mi:))) Aslında son derece yoğun bir iş hayatım da var, eczacıyım ben. Ama hayatın er türlü sıkıntısından uzaklaşmak için hobilerimi kullanıyorum. Size de bunu şiddetle tavsiye ederim. Her konuda yardımınıza hazırım. Ama dediğim gibi benim gerçek saham el işi değil, bildiklerimi ise kıskanmadan paylaşmaya hazırım. Bir blog adresi edinirseniz daha kolay iletişim kurarız, kendiniz gibilerin arasında olmak da mükemmel bir duygudur. Sevgilerimle.

      Sil
    2. cevap alacağımı düşünmemiştim kalpten teşekkürler
      Canan

      Sil
    3. Canan Hanımcığım, ne demek, yeter ki fark edebileyim. Siz de katılın lütfen aramıza.

      Sil
  7. benim hala cesaretim yok böyle şeylere hala yandan dahi fermuar yapmamak için pantolonu lastikli dikiyorum :), size helal olsun :))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Handeciğim yorumunu okuyunca "bu Hande benim bildiğim o Hande değil mi yoksa" diye gidip bloğuna bir daha baktım. Ama benim bildiğim Hande fermuara pabuç bırakmaz, ne de güzel şeyler dikiyorsun arkadaşım. Sadece cesaret işi, emin ol ki hiç bir zorluğu yok. Hatta pek çok arkadaştan, önde fermuar dikmekten korkup yandan diktiğini okuyorum ve aslında ne kadar hatalı olduklarını düşünüyorum. Belki de ben tesadüfen ilk fermuarımı öne açarak böyle bir sıkıntı yaşamadım. Çünkü benim de yan fermuarlarım daha başarısız. Ben de yandan korkuyorum. Kumaş esneyebiliyor, telalamak lazım, ona da sabırlı bir "ben" lazım :) Önde fermuarı muhakkak denemelisin, düz ipliğine de geldiği için esnemez. En kısa zamanda kendi bloğunda yeni ataklarını görmek istiyorum. Sevgilerimle.

      Sil
  8. Neredeyse 2,5 senedir dikiş dikiyorum ama hiç pantolon dikmedim desem? Ovvv yooo! Harika bir anlatım olmuş. Çok da şık bir pantolon olmuş:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sana drapeli elbise dikmeye kalkıştığını hatırlatsam? İnan daha zor değil. Tek sorun vücuda tam yakışan bir kalıp bulabilmekte. Sevgiler.

      Sil
  9. Ah, hemen pantolon dikesim geldi... harika bir anlatımdı. Önümüz kış, hiç fena olmaz.
    Ellerine sağlık, güle güle giy.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler arkadaşım. O cici baykuşlarından sıra çalıp biraz da kendine çalışmalısın :) Sevgilerimle.

      Sil
  10. çok güzel anlatmışsınız Nurten Hanımcığım oğluşuma okul pantolonu diktim patlet mi ne parçayı da diktim ama sıralamayı yanlış yapmışım ön ağ kısmını en son kapattım kısa işi uzattım sonuçta fena olmadı ama tam 3 gece oyaladı beni teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Arkadaşım iyi ki bana mesaj bırakmışsın; epeydir pek çok izlediğim bloğun yeni yayınlarını göremiyorum. Tek tek gidip bakmam gerekiyor. E 300'e yakın bloğa da her gün tek tek gidemiyorum. İşlerini kaçıracaktım yoksa. Sevgilerimle.

      Sil
  11. böyle bir adı olduğunu bilmiyordum.hem tebrik hem takdir ediyorum sevgili nurten dikiş kesinlikle sabır işi ve sen hem dikip hem detaylarıyla fotoğraflayarak anlatmışsın.bravo!

    YanıtlaSil
  12. Şimdi benim anlamadıgım bu patlet denilen parçanın görevi ne :D cidden soruyorum bende yeni sayılırım hep internetten ögrenmeye çalışıyorum dikişi haliyle anlayamadıgım kısımlar oluyor :) bu arada cok güzel bi pantolon olmuş sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, çok güldüm soruna. Çünkü ben de tıpkı böyle düşünüyordum. Ama patletsiz diktiklerimizle mesela hazır pantolonlarımız arasında küçücük bir konfor farkı oluyor, bunun sebebi patletmiş. Pantolonun ön kısmını daha iyi ve güzel gösteriyor. Biraz meşakkatli, yapmasak da olur elbette ki şimdiye dek diktiklerim hep patletsiz idi :) Sevgiler.

      Sil
  13. Teşekkürler cevap için ilk fırsatta hazır bir pantolonumu inceleyecegim:D

    YanıtlaSil
  14. Oo sen ikinci pantolonda tam prof calisirsin eminim .dogru kalibi bulmus ve muttlu olmussun .burda dergilerndeki butun pantolon kaliplarina el atnadan dikemiyorum .pantolon dikerken paca genisligini esas al .ustunde gorucez mi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstümde görürsünüz sanırım yakında. Teşekkürler yorumların için. Beğenmen benim için önemli sayın hocam :)

      Sil