29 Eylül 2015 Salı

BATTANİYE CANAVARI OLUP ÇIKTIM.

Bayram öncesi 5 gün izin almıştım. Sakla sakla nereye kadar? Geçen seneden kalanlarla beraber 50 gün falan iznim varmış. İşler bitsin diye diye kendimizi bitiriyoruz ki aslında değmiyor bu çabalara, bu da ayrı bir mevzu.
İşte o günlerde elimdeki 16 renk falan iple değişik bir şeyler yapayım diye yola çıkıp model denemeleri derken kendimi yeni bir battaniye projesinin içinde buluverdim. Dolayısıyla değişik bir şey yapmış olmadım ama motifleri birleştirdiğim siyah renkle değişik bir hava elde etmeyi denedim.
Epey bir miktar ördükten sonra, renk dağılımı dengeli olsun diye,  3 sıradan oluşan motifleri önce göbeklerine, sonra ortalarına en son da dışlarına göre sıralayıp eksik renklerden gerekli sayılarda ördüm. Sonra da orta sehpayı işgal ettim ve yayılabildiğim kadar yayıldım. 
Bayram yaklaşınca motifleri üst üste koyup ortalarından ip geçirerek sehpanın üstünden kaldırdım. Şimdi bu 10'lu paketleri sırasıyla açıp birleştiriyorum. Geldiğim son nokta aşağıdaki gibidir. Yarısı bitti sayılır. 
Bu arada benim 5 günlük iznimin üstüne, 9 günlük bayram tatili de eklenince 18 gün kadar hastaneden uzak kaldım. Gerçi bu son 9 gün, dinlenmeden ziyade işle geçmiş olsa da aman nasıl iyi geldi anlatamam. Ancak pazar günü, resmen pazartesi sendromunun dibine vurdum. Höyküre höyküre ağlayasım vardı. Neyse, bugün salı ve ilk şoku birikmiş işleri yarılayarak ve 2 tane de denetim yaparak atlattım. Gerçek dünyaya döndüm yani. 
İyi haberlerim de var: Hafta sonları açılacak olan keçe kursuna kaydımı yaptırdım, yeni eğitim-öğretim yılında ben de okullu olmaya karar verdim. Bakalım, "boyamadığım bir fıstıki yeşil kalmıştı" onu da boyayınca tamam olacak mıyım? Sevgilerimle.

26 yorum:

  1. Nurteeeenn çok çok güzel olmuş motifler,sonunda bana da ördüreceksin bir battaniye...Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuraycım nerelerdesin canım benim? Ör tabi battaniye de ör, oğlanlar büyüyor, torunlara battaniye lazım :) Ben en güzellerini torunuma saklayacağım. Gerçi ha desen, torunumun babası örter daha, çok erken biliyorum ama olsun :)

      Sil
  2. Bu iş sabır işi. Ayakta alkışlarım sizi. Bu arada o sendrom bende de vardı:)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabır bende çok var, hovardaca harcıyorum bu ara Nilgün Hanımcım :)

      Sil
  3. Çok güzel oluyor ama örgü battaniyeler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Saadet Hanımcım çok teşekkür ediyorum. Bebek battaniyeleri çabuk bittiği için favorim bu aralar. Sevgiler gönderiyorum.

      Sil
  4. çok güzel olmuşlar Nurten hanım. Ben de bayılıyorum böyle motif motif işlere yapmayı çok istiyorum ama hiç o kadar sabrım yok. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç korkmayın Hande Hanımcım sizin dikişler kadar kolay. Ama biraz daha uzun sürüyor elbette :) Bununla beraber, kesinlikle çok dinlendiriyor beni. Siz de bir deneyin derim. Sevgilerimle.

      Sil
  5. Kursun hayırlı olsun canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canımcım sana özendim hep İstoç muydu, İsli bir şeydi kurslara gitmiştin ya, sonunda ben de kendime kurs buldum. Ama hafta sonları ben çok yoğun oluyorum, bakalım altından nasıl kalkacağım? Sevgilerimle.

      Sil
  6. nasıl güzeller çiçek bahçesi gibi renk geçişleride harika ahh keşke örgülerime dönebilsem şimdilik bana çok uzak ama örmeyi çok özledim .kursta öğrendiklerini bizlerlede paylaşırmısın keçe çalışması benimde ilgi alanım kolye ve bir kaç tane çiçek broşürler yapmıştım ...görüşmek üzere sevgiler nurten'ciğim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysel Melike Hanımcım farkındayım, bu ara hep dergi paylaşıyorsunuz ama o dergilerden bir dikiş falan paylaşmıyorsunuz :) Örgülerinizi deseniz valla ben de özledim. Acaba bir etkinlik mi yapsak ki? Sevgilerimle.

      Sil
    2. Canım ben RA hastasıyım diye blogumda paylaşmıştım işte bu yüzden ellerimi çokca kullandığımda zarar görüyor bir iki gün bu uzuvlarımı kullanamıyorum bu yüzden 1yıla yakın daha bir dikkatle iş yapıyorum bu evişleri elişleri yani ellerle yapılabilecek her iş bana zarar diğer eklemlerin içinde geçerli yaşam kalitemi düşürmemk için bana zarar verecek hareketlerden kaçıyorum , hatta mausu bile çok kullandığımda parmaklarım ya da omzum ya da bileğim şişiyır sonra kullanamıyorum.
      inşallah bitirebilirsem yakında elbise yayınlayacağım.
      dün yine hastanedeydim tetkikler bitmedi pazartesi tekrar gideceğim şimdi de fibromiyolojiden şüpheleniyorlar kusura bakma uzattım nedense açıklama ihtiyacı duydum ..herkese sağlıklar diliyorum.

      Sil
  7. Teşekkürler Server Hanım, sevgiler, selamlar.

    YanıtlaSil
  8. Hahahaaa,keşke hafta salıdan başlasa.... Nurten hanımcığım,vallahi bravo,ay delinin posteki sayması gibi derler ya,motif yığınını görünce bunun içinden nasıl çıkılır ki dedim ama şahane olmuş,şapşahane hem de.Nasıl özendim,sabır işi vallahi.Elleriniz dert görmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda Hanımcım en sevdiğim ve bütün hafta beklediğim günler cumartesi pazar ama hiç işime yaramadan bitiveriyor. Herkeslerden kıskanıyorum ama bir tek bana yar olmuyor bu hafta sonlarım. Bu yüzden sürekli sendrom içindeyim. Teşekkür ediyorum.

      Sil
  9. Bu arada,benim kardeşim de pek sever bebek battaniyesi örmeyi,izniniz olursa sizin battaniyenin fotosunu atacağım ona,ama kesin benden örneğin büyük fotosunu ister şimdi.Ara ara motifleri nasıl ördüğünüzü de paylaşsanız da beni kurtarsanız olur mu ki ;)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevda hanımcım izin ne demek, elbette bir faydası olacaksa ne mutlu bana. Amacımız da bu değil mi: Birilerine fayda olsun, itici güç olsun, ben nasıl birilerinin işlerinden zevk alıyorsam birilerini de ben mest edeyim, birbirimize bir faydamız olsun. Çalıştığım için örgülerim genelde yavaş ilerliyor ama bitmişi muhakkak gelecektir. Yani herhalde, zannederim... Yani umarım en yakın zamanda :)

      Sil
  10. Renk uyumu çok hoş. canım. eline emeğine sağlık. Kursun hayırlı olsun. Yeni farklı paylaşımlar olacaktır bu sayede. Görüşmek dileğiyle sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şebnem Hanımcım teşekkür ediyorum. Kurstan hala daha ses yok. Hafta içi gidip bir yoklamayı düşünüyorum, acaba katılım az diye vaz mı geçtiler, yoksa ben çıracı olunca ay akşamdan mı doğdu ne oldu meraktayım. Sevgilerimle.

      Sil
  11. ellerinize sağlık çok güzel olmuş,çabuk bitsin inş.
    benim başladıklarım ne ara biter bakalım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice Hanımcım sizin işlerinizin de tadı ayrı hani laf aramızda. Sevgilerimle.

      Sil
  12. Ayy, özeniyorum ama :)) Renkli renkli, ne güzel, ellerinize sağlık.
    Çalışanlara çok iyi oldu bu 9 gün, özellikle kadınlar için, hem işte hem evde çalışınca yorgunluk daha çok oluyor.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
  13. Nasıl da güzel olmuş, tam bir sanat eseri! Ellerinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  14. 50 izin gününü kıskanmadım desem yalan olur battaniye bir harika oluyor :))

    YanıtlaSil
  15. Bende bayıldım motife renklere ellerine sağlık. Ama iyi kafa dağıtıyor bu iş nerden bilyorum kırlent örüyorum minnak minnak moriflerden. :)))

    YanıtlaSil