5 Ocak 2014 Pazar

ADIM ADIM MANTO - REGLAN KOL, MANTO BİTTİ :)

Reglan kol, dikişi inanılmaz kolay, giyimi inanılmaz rahat bir kesimdir. Özellikle kışın kat kat giyindiğimizde, bu tür kolların kasmaması büyük bir konfor sunar. 
Gelelim nasıl yapıldığına: Öncelikle ön ve arka bedeni yan dikişlerle birbirine tutturuyoruz. Kolların da alt dikişlerini çekip ütüyle dikiş paylarını açıyoruz.
Bütün parçaları olduğu gibi önümüze seriyoruz; ne de olsa her an yanlışlık yapma ihtimali olan acemi terzileriz değil mi? Beden parçalarıyla kolların iyi yüzleri (giyince görünecek kısımlar) birbirine bakacak şekilde üst üste koyuyoruz. 
Burada ön ve arka bedenlerin dikiş hattıyla kolların dikiş hattı çakışacak. Ayrıca, ön bedenle ön koldaki birbirine denk gelmesi gereken ve kalıpta işaretlenmiş olan çizgiler de birbirine çakışacak. Tabi omuz çizgisi ve kol çizgisi son noktaları da çakıştırılınca ortaya arada kalan kumaşı düzgünce iğnelemek veya teğellemekten başka yapacak iş kalmıyor.  
Dikiş paylarını ütüyle açıp üst kol dikişlerini de çekince işlem tamamdır. Şimdi üst kol dikişlerinin de paylarını ütüleyip kaba inşaatı bitmiş mantonuzu önünüze sererek ince işçiliğe geçebilirsiniz. 

  • Astar dikişi manto dikişinin aynısı olarak devam ediyor. Ancak astarda yaka çalışılmıyor, ne mutlu:)
  • Ayrıca ön bedende işaretle gösterilen yerden pervaz kısmını da eksik çalışıyoruz ve bu kısmı pervaza dikiyoruz. 
  • Astar arka ortasına, hareketlerimizi kısıtlamasın ve ön bedenler istemimiz dışında kendiliğinden dışa dönüp durmasın diye hareket plisi yapıyoruz. Bunun için arka ortayı tam kat çizgisine dayayarak kalıbı yerleştirmiyoruz. Kat çizgisinden 1-1,5 cm kadar ileriye yerleştiriyoruz. Boyundan itibaren 8-10 cm kadar, etek ucunda da kontrol ederek yine 8-10 cm kadar bir parçayı uzunlamasına dikiyoruz. Böylece üst bölümü yaka pervazına oturturken ve alt kısımda etek ucu baskısını yaparken astarın kumaşa fazla gelmesi sorununu ortadan kaldırıyoruz. Dikişsiz ara kısmı ütüyle sanki dikiş varmış gibi ütüleyip pli kırıyoruz. Eliniz yatkın değilse teğelle ütüleyip teğeli sonradan sökebilirsiniz. 
  • Benim şansıma, diktiğim manto dergide bir de kareki kumaşla çalışılmıştı. Dolayısıyla kalıpta karoların denkliği için ekstra çizgiler sunulmuştu. Kumaşım kareli olmamasına rağmen, bu çizgileri de kullandım ki, fazladan kontrol çizgilerim oluştu. Eğer böyle bir kalıp yakalamışsanız, çizgilerden faydalanmanızı tavsiye ederim.
  • Bir püf noktası da, burda dergilerinde etek uçları ve kol ağızlarında tela önerilmiyor. Ancak ceket, kaban, manto gibi kıyafetlerde kumaşın tok durması için ben, baskı paylarına 4 cm kadar tela ütülüyorum. Sizlere de şiddetle öneririm. 
  • Afyonkarahisar'da reglan vatka yok! Bu durumu şiddetle, esefle ve kızgınlıkla kınıyorum! Mantoyu babama vereceğim, ilik evi açtırması için. O terzileri bir dolaşacak bakalım, belki bulur. Ama bu arada internette bir dolaştım, vatka satan bir site buldum da adamlar koca koca paketlerle üretim yapıyorlar. Sizin bildiğiniz, terzi malzemeleri satan, toptan değil de perakende alışveriş yapabileceğimiz internet adresleri varsa lütfen yardımcı olun. Bunları bloglarda paylaşalım ki, bizler gibi kısıtlı imkanları olan, taşrada oturan hobiciler için faydası olsun. İlgilenenler için şimdiden teşekkürler.
  • Bu arada mantom vatkası hariç bitti. Sizlere göstermek için, öncelikle etkinliğin ve DİKİŞ DERSİ bloğunun sahibi, sevgili Çiğdemciğim'in bloğunda, katılımcıların mantolarının toplu gösterimini bekliyorum, o gün ya da ertesi gün ben de bloğumda paylaşırım. Sevgili Çiğdem'e etkinlik için ayrıca teşekkür ediyorum. Çünkü bana kalsa, sonbaharda aldığım mantoluk kumaşım hala poşette duruyor olurdu.

27 yorum:

  1. Ellerine sağlık :)
    Tamamen bitsinde üstünde görelim :)
    O zaman ne diyeceğiz.
    Üstünde paralansın :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdiden çok teşekkürler canımcım. Ziyaretin için sağol.

      Sil
  2. bende mantoyu bitirdim sayılır ancak etek kısmında astarla manto nasıl bastırılcak anlamadım yardımcı olurmusunuz?..

    YanıtlaSil
  3. Nurten hanım mantonuz çok güzel olmuş :)) rengine bayıldım umarım biran önce vatka bulursunuz bizde üzerinizde görürüz :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah! Etek ucunda bir tek ortayı açık bıraktım ki omuzlara vatka gelince hareket edebileyim. Rengini ben de çok beğendim. Teşekkürler.

      Sil
  4. senin bu sabırlı yazılarına bayılıyorum.ama zaten dikiş sabır işi.dikişi yapan bu yazıyıda yazar :) bitince süper olur eminim.eğer yakınlarımda o vatkadan bulursam alıp yollarım sana olur mu? çok öpüyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
  5. senin bu sabırlı yazılarına bayılıyorum.ama zaten dikiş sabır işi.dikişi yapan bu yazıyıda yazar :) bitince süper olur eminim.eğer yakınlarımda o vatkadan bulursam alıp yollarım sana olur mu? çok öpüyorum sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Canım çok teşekkürler. Çok iyi niyetlisin. Babam bir baksın bakalım. Ama şu internetten bir adres gelirse, sadece benim için değil, herkes için süper olacak:)

    YanıtlaSil
  7. Merhaba Nurten Hn
    Aradığınız vatkayi www.goblen.com adresinde bulabilirsiniz.Buraya linki eklemek istedim ama kopyalanmadı.Bu masrafci İstanbul Kadıköy de ben bizzat alışveriş yapıyorum.İnternet üzerinden de sipariş gönderiyorlar.Eger isterseniz size alıp yollarım.
    Sevgilerle
    esra

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nasıl makbule geçti anlatamam. Çok teşekkür ederim. Sayfamda da paylaşacağım en kısa zamanda.

      Sil
    2. Almanıza gerek yok arkadaşım, adres bilgisi bana yetti de arttı. Çok teşekkürler. Almış kadar oldu zaten. Sevgilerimle.

      Sil
    3. Rica ederim Nurten Hn
      Mantonuzu güle güle kullanın
      Sevgiler Esra

      Sil
    4. Candan teşekkürler. Sevgilerimle.

      Sil
  8. yaa çok güzel görünüyooorr :)

    YanıtlaSil
  9. Yanıtlar
    1. Canım, seni sayfamda görmek ne güzel. Çok teşekkürler.

      Sil
  10. ELLERİNE SAĞLIK ADIM ADIM İZLEDİM BENDE ÇOK GÜZEL OLDU ÇOK GÜLE GÜLE GİYİNİN

    YanıtlaSil
  11. Manton çok hoş. Renk müthiş. Güle güle giy. İnşallah en kısa zamanda vatka bulursun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vatka için bir arkadaş internet adresi verdi, mutluyum :))

      Sil
  12. burda dergisinden bende reglan kollu birmanto dikiyorum benim ilk manto dikişim ama dergide reglan kola tela form bant uygulayin diyor ben bulamadim kumaşim kaşe sarkma falan yaparmiki

    YanıtlaSil
  13. Büşracım, ben kaç kere reglan diktim, kola böyle bir bant ütülemedim, hiç sorun da olmadı. Dergide kendi kullandıkları modelle ilgili kumaşlara da bir takım uygulamalar veryorlar, böyle bir durum da olabilir. Mesela ütülenebilen elyaftan bahseden yazılar okumuştum. Yeri geliyor, doğru dürüst tela bulamıyorken üülenebilir elyaf da ne ola ki:))

    YanıtlaSil
  14. Çok ayrıntılı ve faydalı bir yayın olmuş. Mantonun rengi çok hoşuma gitti, bitince üzerinde nasıl duracak merak ediyorum.
    Kolay gelsin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu sefer fena olmadı gibi:) Şimdi ilik evleri açılıyor, babam terziye götürdü. Belki hafta sonu giyebilirim. Teşekkürler.

      Sil
    2. çok yararlı oldu bana sağolun hafta sonu kumaşımı keseceğim reglan kollu olacak benimkiside

      Sil