3 Ocak 2014 Cuma

ADIM ADIM MANTO - YAKA BİTTİ

Birlikte kesilmiş ön pervazları arka yaka pervazına dikiyoruz. Dikiş payları ütüyle açıyoruz. Görüntü olarak aşağıdaki şekil ortaya çıkıyor:
Mantoyu ön patlar ters gelecek şekilde önümüze seriyoruz, yakayı da üste gelecek kısmı işaretlemek için mantonun üstüne seriyoruz. Çünkü her ne kadar yaka parçalarını bire bir aynı kessek de, bir parça kaydırmış, olabiliyoruz. Aslında profösyonel terziler bunu elde özellikle kaydırıp, alt yakayı dar tutarak üst yakanın kendiliğinden kavisli bir kıvrım, döküm almasını sağlarlar. Babam da anlatmıştı; ben de zaten ya bir videoda ya da bir yabancı blogda bu tekniği görmüştüm. Ama ben profösyonel terzi değilim ve geleni yaşamayı daha pratik buluyorum: Hangi parça biraz daha dar duruyorsa onu alt parça yapıyorum, böylelikle ara dikişler daha az görünür oluyor, yaka da hafif içe doğru dökümlü duruyor.
Pervazlarla manto arasına yakayı dikiyoruz. Bunu yaparken kalıpta verilen işaretlere dikkat ediyoruz. Genellikle yaka ayağında, omuz çizgisine denk gelen bir yatay çizgi vardır. Ayrıca, yaka ayağının orta noktasıyla da arka pervazla mantonun arka ortasını belirleyip yakanın arka orta noktasını denk getiriyoruz. Bunca cümle kurdum ama, dikişe yeni başlayanlar korkmasın, valla çok kolay. 
Ön boyun kısmını düzgün çevirebilmek için köşeyi dikişe kadar kesiyoruz, devamını dikişi zorlamadan makasla çıtlar atıyoruz. Alttaki iki fotoğrafta bu durum açıkça görünüyor.  

Mutlu son! Yaka takıldı. Şimdi yakanın altından bir makina ayağı mesafede mantonun boyun kısmını dikiyoruz. Ben bu dikişi önden de devam ettirip etek ucuna kadar sürdürdüm.
Bir sonraki yazımda reglan kol takmasını anlatıyorum. Bu manto yazılarım, dikiş dikmeyi bilenler için baydı artık biliyorum ama, dikişe yeni başlayanlar için toplu bir sunum olsun, aradıklarını topluca bulsunlar istedim. Mutlu bir hafta sonu geçirmeniz dileğiyle.

2 yorum:

  1. ellerine sağlık arkadasım sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Ayyy sana kolay gelsin Nurtenciiim, sabır ister manto dikmek... gençken dikmiştim ama nasıl dikmişim hayreeet :))

    YanıtlaSil