2 Ocak 2014 Perşembe

ADIM ADIM MANTO - YAKAYA GİRİŞ

Dikiş çizgilerini belirliyoruz, bol teğelle ya da sabunla (ben kumaşın tersinden tükenmez kalemle çizdim). Kalıba göre birbirine dikilecek yerleri belirliyoruz.
Yaka ayağını yakaya düzgünce iğneleyip dikiyoruz. 

Bir alt bir de üst yakayı dış kenarlarından dikiş çizgilerine sadık kalarak dikiyoruz., dikiş paylarını ütüyle açıyoruz (Burada manto gibi kalın kaba kumaşlarda, kadifelerde, tüylerinin yatışmaması için muhakkak ütü bezi kullanmak iyi olur.). Sonra da dikiş paylarının hemen dibine upuzun, mümkün olduğunca girintisiz, çıkıntısız dikiş geçiyoruz. Resmi büyütürseniz çift sıra dikişi görebilirsiniz. 
Yakayı çevirmek için köşeleri üçgen üçgen kesiyoruz ki döndüğünde kat kat olmasın ve dikiş kalın, pis görünmesin. Sonra da çeviriyoruz ve bir makina ayağı mesafede (ki zannederim 0,75 mm lik bir mesafeydi bu) dış kenarından tüm yakayı dikiyoruz. 

2 yorum:

  1. sevgili Nurten cim açık renk montun çok hoş olucak eminim. Gizli cep filan valla çok profösyonel çalışmışsın. bitmiş halini çok merak ediyorum.

    YanıtlaSil
  2. Ooo, burası bir dikiş cennetiymiş de haberim yokmuşş...Öğreneceğim çook şeylşer var senden, belli..Teşekkürler detaylı anlatımların için. Takipteyim, kaçırmam artık...Sevgiler

    YanıtlaSil