8 Aralık 2012 Cumartesi

KENDİM DİKTİM, KENDİM GİYDİM

İnsanın işe yarar bir şeyler üretmesi kadar özgüven artırıcı ne olabilir ki? Bu mantoyu bitireli epey oluyor. Kalıp süper. Sanırım bir kaç manto daha dikerim ben bu modelden. Yalnız küçücük bir ayrıntı var; Afyon'daki Bursa Kumaş Pazarı, mantoluk- kabanlık kumaşlar getirmeli. Ya da ben Ankara'ya gidip, şimdilik orada da bildiğim tek kumaşçı olan ve Afyon'dakinin en az 15-20 katı büyüklüğünde olduğunu düşündüğüm Bursa Kumaş Pazarına gidip oradan bir şeyler almalıyım. 

Bugün teyzemde gün vardı. Yine yedik içtik ayıptır söylemesi, güldük, eğlendik. Evden çıkarken yeni mantomu sizler için bir görüntülemek istedim. Ama insanın kendisini aynadan fotoğraflaması hiç de kolay değil. Durun bakalım, Rus Çarı Deli Petro "Yenile yenile yenmeyi öğreneceğim"  demiş ya, ben de yamuk yumuk derken kendi kendimi fotoğraflamanın kolay bir yolunu, bir açısını falan bulacağım. Baktım olmuyor, profösyonel fotoğraf makinası ve aparatlarını da alırım, bu sorunu kökünden de hallederim. Kurarım tripotumu, geçerim karşısına, gelsin çekimler...



Bu arada Afyon'da dikiş malzemesi bulmak hakikaten sıkıntı. Reglan vatka satılmaz mı ayol bir memlekette? Kız Meslek Lisesi öğrencileri nereden malzeme buluyorlar ki? Bu mantonun reglan vatkasını da sağ olsun babam bir terzi arkadaşı kanalıyla buldu. Zaten ilik evlerini de babam açtırdı, böylesi daha temiz oluyor diye bu tür dış kıyafetlerde ilik evi işini babama bırakıyorum, terzi arkadaşlarına hallettiriyor.

27 yorum:

  1. Harika olmuş harikaa, güle güle giyin :)

    YanıtlaSil
  2. çok güzel olmuş sanada yakışmış arkadaşım güle güle kullan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, günde teyzem de beğendi. Birileri beğendikçe gaza geliyorum, yeni bir şeyler dikesim geliyor sürekli.

      Sil
  3. ÇOK GÜZEL OLMUŞ BOŞ VERİN RESİMDEKİ YAMUKLUĞU ÇOK HOŞ GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK GÜLE GÜLE GİYİNİN

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Resimdeki yamukluk umurumda değil de, kıyafet de yamuk gibi çıkıyor, başarıma gölge düşüyor:))

      Sil
    2. Ayrıca teşekkür ederim güzel sözleriniz için.

      Sil
  4. Helal sana. Çok güzel olmuş. Güle güle eskit tatlımcım.

    YanıtlaSil
  5. ELLERİNE SAĞLIK ÇOKDA DÜZGÜN OLMUŞ, HAZIR ALSAM BU KADAR SEVEREK GİYEMEZDİN, KENDİ YAPTIĞI BİR BAŞKA OLUYOR İNSANIN...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle aynı fikirdeyim. Kaldı ki bu modelde fantazi bir mantom daha var, bunun yeri farklı bence de.

      Sil
  6. Hazır gibi olmuş ellerinize sağlık güzel günlerinizde kullanın...Evet küçük yerlerde malzeme bulmak hem zor, bulunca da pahalı oluyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Reglan vatka arkadaşım, atla deve değil istediğim:)) Neyse, aslında Ankara'ya falan gidince sadece kıyafet alışverişi değil, dikiş malzemesi de bakmam gerekiyor galiba:)) Katılımınız için teşekkürler.

      Sil
  7. İyi günlerde giy.
    Ellerine sağlık, büyük bir nimet dikiş bilmek vallahi.
    Hele de bu kadar düzgün dikebilmek; helal olsun, ellerin dert görmesin.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. çok güzel plmuş dayı lızı iyi günlerde giy

    YanıtlaSil
  9. ellerinize sağlık süper olmuş bende seviyorum dikip giyme olayını bloğumada beklerim:)
    http://suslupuslublog.blogspot.com/

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler arkadaşım, gelmez miyim, koy çayı ocağa, çaldım kapıyı:))

      Sil
  10. Hazır gibi duruyor, gerçekten çok güzel olmuş.Güle güle giyin inşallah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikişe başladıktan sonra fark ettim ki, hazırların neredeyse tamamının, bizim diktiklerimizden ya da dikebileceklerimizden fazla bir üstünlüğü yok.

      Sil
  11. Çok güzel olmuş arkadaşım.Rengini çok beğendim,ellerine sağlık.Size yorum yaparken duygularım coşuyor.Rahmetli canım babamın hemşerisisiniz.Düyüncü ve Ünver soyadlarını belkide duymuş olabilirsiniz.Sevgiler :)))

    YanıtlaSil
  12. Afyon'da azıcık deşelesen, hepimiz birbirimize akraba çıkarız hemşehrim:)) Sevgiler gönderiyorum.

    YanıtlaSil
  13. Çok yakışmış,güle güle giy .Sen dikişte usta terzilere taş çıkartırsın. Manto dikmek kolay değildir.Bilhassa astarlama işi.
    Profosyenel dikişlerin ile bizi de imrendiriyorsun.
    Maşallah nazar değmesin. Gri kadife kumaş, mantoya; manto da, sana çok yakışmış.

    YanıtlaSil
  14. Merhaba ben geldim. Mantonuzu güle güle iyi günlerde kullanın.... ben de halk Sağlığı müdürlüğünde çalışıyorum. Aslında anestezi teknikeriyim. Hatta bir ara eczacılık şubede de çalıştım. kamuda eczacılık biraz sıkıntılıdır. Kolay gelsin sizlere...

    YanıtlaSil
  15. vay vay vay neler resimlenmiş :)harika valla Nurten .güle güle giy. bu model vatkasıs da kullanılabiliyor .bulunmas o malsemeler bulunmas isteyince:)

    YanıtlaSil
  16. mantonuza bayıldım benn... bu aralar ben de uğraşıyorum bir tanesiyle. zor amaaa:D

    YanıtlaSil