25 Aralık 2012 Salı

BİR BAŞARISIZLIK, BİR HAYAL KIRIKLIĞI, BİR EH İŞTE

Motif bahtaniyenin ucuna bir dantel yapayım dedim. İlk denememden memnun kalmadım. Başarısızlığım budur.

Peyami Safa en sevdiğim Türk yazarlarındandır. Ama bu "Bir Akşamdı" romanı beni deli etti. Yazarın okuyucuyu yönlendirmesinden, hem de bunu gözüne soka soka yapmasından nefret ederim. Peyami Usta bu romanında, okuyucuya adeta "sen salaksın, bu kadının kötü olduğunu, yaptıklarının kötü olduğunu anlamazsın, ben söyleyeyim de bil" der gibi yazmış. Üstelik ben kitaptaki ilişkiler yumağında, haddimizse; suçlanacak tek kişinin, tüm şimşeklerin üstüne çekilmeye çalışıldığı kadın karakter olmaması gerektiğini düşünüyorum. Kitap benim için hayal kırıklığı oldu. 
İlk denemeden sonra şimdi de aşağıdaki basit danteli örmeye başladım. Yarısı bitti. Haftasonuna kadar bahtaniye tamamlanır diye umuyorum. Modelden çok çok memnun değilim. Eh iştem de budur. 


3 yorum:

  1. Nurten Hanım:Peyami Safa'yı bende çok severim. Yıllar önce okumuştum bu romanınıda, aklımda kalan tek isim meliha oldu ama kitabı elimden hiç bırakmadan okuduğumu hatırlıyorum,

    YanıtlaSil
  2. ilki başarısız değil bana göre ama ikincisi gerçekten çok daha güzel durmuş, sabırsızlıkla bekleyeceğim battaniyenin son halini...

    YanıtlaSil
  3. ilkide güzel olmuş bana göre ama ikincisi gerçekten çok güzel merakla bekleyeceğim battaniyenin son halini...

    YanıtlaSil