5 Kasım 2011 Cumartesi

BAYRAM KUTLAMASI VE AFYON'UN MEŞHUR HURMA BAKLAVASI

Öncelikle tüm vatandaşlarımızın ve Müslüman aleminin Kurban Bayramını kutluyorum. Bayrama uygun olarak da bir tatlı tarifi vermek istiyorum.

Bu tatlı Afyon'un en meşhur ve eski tatlı tariflerindendir. Çocukluğumda anneannem ve babaannem yaparlardı, nur içinde yatsınlar. Şimdi de annem, kardeşime ve bana seviyoruz diye özel olarak pişirir sağ olsun.


Damak alışık olunca istiyor bu tadı. Ancak her dakika annemi nereden bulup yaptıracağım? Annemden tarifi aldım. Hem de onlarca kere. Ama tarifler çok basit bile olsa aklımda kalmıyor. Bir de yazma özürlüyüm ki sormayın. Anneme tarifi o kadar çok sordum ki, şimdi telefon açıp "anneee, bil bakalım sana ne soracağım" desem, "hurma baklavası mı yapacaksın" diye sorar.


MALZEMELER:


  • 1 paket erimiş margarin

  • 1/2 çay bardağı sıvı yağ

  • 1/2 çay bardağı suda eritilmiş 1 tatlı kaşığı karbonat

  • isteğe göre fındık, fıstık, ceviz

  • aldığı kadar un (ben 5 su bardağı kadar koyduğumu düşünüyorum)

Tüm malzemelerden yumuşak bir hamur tutun. Fındıktan büyük cevizden küçük parçalar koparın. Avuç içinde yuvarlayın, mekik şekline getirin. Ortasına baş parmağınızın yan tarafıyla küçük dokunuşlar kondurarak yassıltın. Ama yamyassı olmayacak. Tepsiye dizin. Tepsiyi yağlamaya gerek yok. Önceden ısıtılmış fırında rengi değişene kadar pişirin. Çıkınca şerbetini dökün.



ŞERBETİ:


  • 3 su bardağı şeker

  • 2,5 su bardağı su

Gördüğünüz gibi, son derece kolay bir tatlı. Malzemeyi aklımda tutamamam tamamen benim bu konudaki yeteneksizliğim.




DİPNOT:
Anneannem ve babaannem bu tatlıda sadece fıstık kullanırlardı. Fıstığı hamurun içine koymazlardı. Elde yuvarlayıp mekik haline getirdikten sonra üstüne bastırdıkları yere yarım fıstık yerleştirirlerdi. Öylesi de çok hoştur. Her iki şeklini de deneyin derim. Mutlaka beğeneceksiniz.

1 yorum: