15 Haziran 2012 Cuma

BİZİM EVİN HALLERİ

              Akşama yemek yapmak zor da, menüyü oluşturmak ondan daha zor. Hem et yemeği yapacaksın, hem yanına yakışan birşeyler yapacaksın, hem hafta içinde tekrara düşmeyeceksin, falaaan, filan. Sebze yemeği bizim evde yemekten sayılmıyor. Oysa hepimiz biliyoruz ki, sebze yemeği daha zahmetli. Ben bu akşam taze fasülye pişirdim, kıymasını biraz fazla tuttum. Servis ederken de "bir kilo fasülye koydumsa yemeğe bir kilo da kıyma koydum, ona göre, itiraz istemem" dedim. Tabi abarttım. Oğlumun köşeye sıkışmaya niyeti yoktu, "etin içine sebze girmişse o yemek sebze yemeği olmuştur" dedi. Yine de severek yediler, baba oğul. Ama galiba pilavı fasülyeden daha fazla yediler, o da bir ayrıntı:)

Anne: yarına ne pişireyim?
Baba oğul: Ne pişirirsen yeriz. Yalaaaaaannnn! En yalan cevap bu. Hem ne olsa yeriz denir, hem de "başka birşey yok muydu" diye buzdolabının kapısı önünde sıraya girilir) 
Anne: O zaman yemeği yarın oğul pişirsin.
Oğul: Tamam size pide yaptırayım (Öğleye de lahmacun yemiştir.)
Anne: Olmaaazzz, oğul kendisi pişirecek.
Oğul: Tamam, etini kendim alır onunla pide yaptırırım:) 
Anne: Diyelim ki, biz evde yokuz ve misafir geldi, nasıl ağırlarsın?
Oğul: Hemen sizi ararım.
Anne: Ama şehir dışındayız.
Oğul: Gazı kökleyin derim.
Anne: Gelemiyoruz, ne ikram edersin misafire?
Oğul: Pide! 
Anne yılmadan devam eder: Üniversteden arkadaşların gelmiş, ne pişirirsin?
Oğul: Pizza ısmarlarım.
Anne boşuna gaz verir: Oğlum 20 tane arkadaşın gelmiş, yumurta kır, menemen yap, 20 arkadaşa pizza ısmarlayıp cüzdanıma incir ağacı mı dikecen yahu?
Oğul: Anne zaten her gün yumurta pişireceğim, bari misafir gelince menü değişsin.
Anne İç Ses: Mantıklı ama... 
Saat gece yarısını çoktan geçti ama, şu mübarek olsa da şimdi bile yeriz galiba mmmmmmmm:)


10 yorum:

  1. Yazının ilk yarısı aynen bizim evde de yaşanıyor. Babamız için yemekte et yoksa evde yemek var sayılmaz. Pilav ya da makarna yoğurtlanıp sebze yemeğinden çok yenir.... Birde ben evde yoksam ne yemek olursa olsun ısıtılıp onu bile yemezler.... off offf hayat mı bu.. bizler modern köleleriz...

    YanıtlaSil
  2. Ayy her evin sorunu bugün ne pişirsem:( nefret bir şey, yaz aylarında zeytinyağlı yönünden daha rahat ta sıcak yemek hiç çekilmiyor ama sağyağlı fasulye bizde de çok sevilir, hatta kıymasız zeytinyağlı yapıp ısıtıp yeriz lakin senin işin zor seninkiler yemez öylesini sanırım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana kalsa yaz boyu karpuz-peynir-ekmek yerim ama bana kalmıyor. Nefis bu; onlara pişirince ben de yiyorum. Haaaa, bak bu ayva irisi göbek ondan galibaaaaaaa...

      Sil
  3. Çok tatlısınız:))
    Anlatımınız görsellerle de birleşince tadından yenmez (pardon okunmaz:))) olmuş:)
    Bizim evde de durum tıpatıp aynı desem:))
    Kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Annesi sende çok şey istiyorsun menemen falan:) pizza çok güzel görünüyor:)

    Bende bloğuma beklerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama menemenin hikayesi var. İnternetten tarifine bakmış, ben işteyken kendisine pişirmiş. Ben anne tavsiyesinde bulundum, tereyağ yerine sıvıyağ kullanırsa daha yensel olacağını söyledim. Biraz yağı kaçırmış da:))

      Sil