21 Temmuz 2013 Pazar

MAMALAR, MİDESEL MEVZULAR VE MERAKLISINA ENDOSKOPİ GERÇEKLERİ (NANANANAAAAM)

Bu tabaktakilerin eşit miktarda olduğuna inanabiliyor musunuz? Küçük görünenler de, büyükler de 2 kepçe muhallebi aldı. İlizyon!                     
          
Geçen gece eşim sahura kalkmayacağını söyledi. Mide şikayetleri olmuş. Bende de sıkıntılar olunca sahura kalkmamaya karar verdik. Akşamdan muhallebi pişirmiştim. Dolapta soğudu buz gibi. Cuma gecesi 2.30 da falan yatarken birer tabak muhallebi yedik. Ertesi gün ikimiz de pek bir memnunduk. Cumartesi gece de aynı şeyi yaptık. Bugün de hayatımızdan memnunuz. 
Geçtiğimiz 2 sene boyunca özellikle sahurdan sonra mide şikayetlerim olmuştu. Bu sene başında, üstelik Ramazan da değilken sıkıntılar artınca endoskopi oldum. Asit salgısı fazlası, gastrit, mastrit bir şeyler çıktı ama ben o kadarına razıydım. Endoskopiyi merak eden arkadaşlar olmuştu. Şimdi aklıma geldi. Ondan bundan tiksinen, iğrenen biriyseniz, sürekli mideniz ağzınızda dolaşıyorsanız, doktorunuzla konuşun, anestezi uzmanları eşliğinde, sedasyonla yapabiliyorlar. İşlemin tamamı 5-10 dakika kadar sürüyormuş. Dayanırım derseniz ağznızdan boru sokuluyor mideye (iğğk).  Bitti gitti. Dayanamazsanız da operasyondan sonra yarım saat kadar uyku ile uyanıklık arasında kalıyorsunuz. Anestezi olmasa masadan kalk eve git yani. Bu işlemi kendi çalıştığım devlet hastanesinde yaptırdım. Artık pek çok devlet hastanesinde gastroentereloji uzmanı var. Hatta genel cerrahlar da endoskopi yapıyor ama gastroentereloji varsa ona gidin. Bir kaç soru da masrafı üzerineydi ki devlet hastanelerinde tek kuruş ödemiyorsunuz. Ama tek sıkıntı bahsettiğim branş hekimleri sayıca azlar ve sıra oluyor. 
Benim hikayeme gelince, ultrasonda safra kesemde taş olduğu anlaşıldı. Genel Cerrahım kapalı ameliyatla safra kesemi ve baş parmağımın ilk boğumu büyüklüğündeki tek taşımı çıkardı. Karnımda biri göbek deliğinde, biri göğüs altında ikisi de etrafa saçılmış 4 tane delik vardı. Ameliyattan sonraki bir hafta tam bir anne ihtimamı içindeydim. Elimi sıcak sudan soğuk suya sokturmadı, beni sürekli yatırdı, uyuttu, ayağıma çorap bile giymem konusunda etkili oldu. Allah analarımızı babalarımızı başımızdan eksik etmesin. Sonuç olarak bu rahatlık bana belki de 3-4 kilo olarak geri döndü. Oysa ameliyattan önceki 15 gün boyunca safra kesemin mideme vurduğu sıkıntılar yüzünden, "aman midem bulanacağına yemeyivereyim, aman midem ağrıyacağına yemeyivereyim" diye diye midemi küçültmüş, eski pantolonlarıma girmeye başlamıştım. Yine pehlivan gibi oldum Ramazanda. Neden? Çünkü tatlı yiyorum! Neden? Çünkü gün aşırı Afyon kebabı yiyorum. Neden? Çünkü sahurda ağzaçık, bükme, katmer, börek yiyorum. Ben adam olmam, biliyorum...


Ben bir de simit yemeyi özledim. Ramazandan sonra başlarız artık sabahları işyerinde simitle kahvaltı yapmaya.

28 yorum:

  1. muhallebi müthiş görünüyor... mideniz için de geçmiş olsun.. ben de anestezi ile yaptırmıştım endoskopiyi 4-5 yıl önce.. aslında tekrar yapılması gerekiyor ama müthiş korkuyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anestezili yaptır, rahat bir uyku çek arkadaşım:) Sana da geçmiş olsun.

      Sil
  2. çok geçmiş olsun..aaahhh ah nasıl gözümde tüttü şimdi mercimekli bükme...afiyet olsun diycem ama fazla abartmayın derim malum safra kesenizde yokmuş ciddi sorunlar oluşmasın.hayırlı ramazanlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canın çekmesin arkadaşım. Hatta arzu edersen, yaptırır kargoyla da gönderirim ama tazesi gibi olmaz. Gel seni bükmeye doyurayım Afyon'da:))

      Sil
    2. çook teşekkür ederim,yolum düşer inşallah birgün :)

      Sil
    3. Bu yorum yazar tarafından silindi.

      Sil
  3. Sağlığın yerinde olsun da 3-4 kiloyu da verirsin inşallah. Sahur menünüzde güzelmiş. Hem tatlı hem hafif. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Midenin istiab haddi azmış, Ramazanda bunu fark ettim.

      Sil
  4. ÇOK GEÇMİŞLER OLSUN CANIM...ARTIK SAFRA KESESİ HERKESTE TAŞLI..AĞRILAR YAMAN ACILI GEÇİYOR ORTANCA KIZIM OLMUŞTU KIVRA KIVRAN NEYSE...ALLAH SANA DA ŞİFA VERSİN İNŞALLAH...ANNE ELİ BAŞKADIR MERHEMLİDİR İLAÇLIDIR SAĞOLSUNLAR:)) EVET BOĞAZIMIZA SABRETSEK TAMAMDIR AMA AFYONUN YEMEK KÜLTÜRÜ AĞIRDIR YERİZZ...AFİYETLER OLSUN

    YanıtlaSil
  5. geçmiş olsun Nurten ,mide ve safradan hep çekmiş birisi olarak ,kurtulmuşsun ,anne eli değince farklı tabiki ,Allah usun ömürler versin ,

    geçmiş olsun tekrardan arkadaşım ...

    muhallebiyle falan oruç tutamam ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de dışardan bakınca tutamam gibi geliyor ama inan tutuluyor. Gerçi biz bir kaç gün devam ettik. Sonra yine normal ağır beslenme düzenine girdik:))

      Sil
  6. Sevgili Nurten Geçmişler olsun Bundan sonraki yaşamında sağlıklar diliyorum.Hastalanınca nasıl Anne ilgisine muhtaç oluyoruz değilmi?Gerçi bu her anlamda hissediliyor ama Hastalanınca nazlanmak mı istiyorsun sığınmakmı.....Annene uzun ömürler diliyorum.
    Ellerine sağlık ne kadar güzel gözüküyor muhallebilerin afiyet olsun Selam ve Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Çok geçmiş olsun.Selam ve sevgiler.

    YanıtlaSil
  8. Geçmiş olsun. Anne eli gibisi yok.

    YanıtlaSil
  9. Benim de midemden şikayetlerim var ama sahura kalkmadan dayanamam oruca

    YanıtlaSil
  10. Çok geçmiş olsun....
    bloğunuzu çok beğendim ve izlemeye aldım. Bana da beklerim. Güzel paylaşımlarda buluşmak dileğiyle. Sevgilerimi bıraktımmmm....:))

    YanıtlaSil
  11. Çok geçmiş olsun arkadaşım....
    Hayırlı ramazanlar dilerim...
    Muhallebilerin nefis görünüyor
    aslında sahura kalkmak lazım ama iftar ve sahur arsı kısa olduğundan pek yenmiyor neyse siz çözüm bulmuşsunuz :)
    Sağlıcakla kalın....

    YanıtlaSil
  12. Geçmiş olsun şekerim,ama biraz tut boğazını.Sen bize lazımsın canım:))

    YanıtlaSil