7 Ağustos 2010 Cumartesi

EN YENİ PROJEM

En yeni projem diyorum, çünkü bende projeler bitmez. Tamamlanmayabilir, yolda şekil değiştirebilir, hatta hiç başlanmayabilir ama sürekli olarak projelerim mevcuttur. Bu aralar da kırkyamaya takmış vaziyetteyim. Örüleni, makinayla dikileni, elde yapmaya müsait olanı, kırkyamadan tablolar, vitraylar... falaaaan falan. Daha geçen sonbahar başladığım hanım dilendi bey beğendi modeli kırkyama örgü yatak örtüsü bitmeden bu projeye başladım.
Oğlumun bir türlü attırmadığı, ama kendisinin de toparlamadığı karalama kağıtları, kullanılmış test yaprakları, kopmuş kitap sayfaları vardı. Yoğun baskılarımla toparladı ve ben onlardan altıgen kalıplar kestim. Altıgenleri hepimizin ilkokul yıllarında öğrendiği şekilde cetvel pergelle çizerek 5 cm yarıçaplı bir daireden hareketle oluşturdum. Tabi bir atık sayfadan maksimum sayıda altıgen elde etmeye çalıştım.

Altıgenler kesildikçe ortaya kırpıntı kağıt dağları çıktı.


Birkaç sene önce desenini ve rengini çok beğenip bir eteklik kumaş almıştım. Sonra da "herkes kalıpsız nasıl dikiş dikebiliyor, ben de yaparım" deyip, esasen kalıp çıkarmaya da üşendiğimden, pratikten etek kesmiş ve dikmiştim. Ancak bu tamamı 4 parçalı eteği, nasıl olduysa yanlış hesaplayıp önde 4, arkada 4, toplamda 8 parça gibi kesmişim. Tabi etek parçalarını birleştirdikten sonra durumu kavradım: Artık 4 parçalı ama yarım bir eteğim vardı. Kumaşım o kadardı, arkasını arasam bulurdum ama 8 parçalı, düşündüğümden geniş, süpür süpür bir etek de istemiyordum. Olduğu gibi bıraktım.
İşler yolunda gitmeyince o işten soğuduğumdan, bu parçaları da dikiş makinamın kabinine poşete tıkarak kaldırmışım. Bari yeni kırkyamamda değerlendireyim dedim:
(Aslında rengi burada görünenden daha güzel. Keşke etek olabilseymiş.)


Benim bir kırkyama kesme panom bile var. Sürekli yapmayabilirim ama elimin altında malzeme olması çok iyi bir şey.

Kağıt kalıpları kumaşların ortasına yerleştirip teğelledim. Teğellerken tüm köşe kıvrımların hep aynı yönde olmasına dikkat ettim. Birleştirdiğim zaman köşelerde kat kat olmayacak ve hem ütüsü hem de dikişi daha kolay olacak. Aslında onu da fotoğraflamıştım ama bugün bulamadım. İlerlemelerimi sizlerle paylaştığımda, bir dahaki sefere, göstermeye çalışırım.
Sonra altıgenleri 6şar 6şar birleştirmeye başladım.

Şimdi (sanırım) bu işe başlayalı 2 ay kadar oluyor. Parçalar altıgen olduğu için, mecburen, elde dikiyorum. Yüksük kullanamıyorum. Dolayısıyla sağ elimin orta parmağı delik deşik. Niyeyse hep ona yükleniyorum. E hava sıcaklığını da ilave edin; oldukça yavaş ilerliyorum. Yine de sizin şu an gördükleriniz ilk 15 günlük hikaye hatta jenerik. Aslında ben biraz daha fazla yol almış vaziyetteyim:) Unutmadan, filmin 2 başrol oyuncusu daha var: Beyaz bir önlüklük kumaş ve senelerce kullanılıp bana mısın dememiş, Arnold Schwarzenegger veya Sylvester Stallone'u cebinden çıkarabilecek karakterde bir yatak çarşafı. Çarşafın rengi pembe, o da ayrı...
Yatak örtüsünün 3X3=9 veya 3X4=12 parçalık bloklardan oluşacağını düşünüyorum. İlk 9 parçayı birleştirip yatağın üstüne sererek karar vereceğim. Belki 12 parçaya gerek kalmaz. Kenarlarını ise uzun şeritlerle tamamlamayı, yani daha sade ve kolay yapmayı düşünüyorum. Tabi en son olarak da yorganlama aşaması. En çok da bunu seviyorum zaten.

2 yorum:

  1. Offff, ne sabır... Kocaman bir bravo diyorum, bitmiş halini de merak ediyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de merak ediyorum:) İyi haber: Teyzem kağıt kalıpları altıgenlere teğellemeyi teklif etti. İşin bir kısmını o omuzlanacak:)
    Kötü haber: Teyzemin 2 kızı var, galiba onlara da dikeceğiz:(
    Teyzoooş okudun mu yorumu? Ne demek,candan baş üstüne! Hemen dikeriz kuzenlere de birer tane. Derhal! Emrin olur teyzoşuuummm, öptüm seni.

    YanıtlaSil