15 Ağustos 2010 Pazar

YAZMA MODELLERİ







Sevgili halacığım bu mekik işi yazmaları bir hanıma yaptırmış. Çok şık ve mekik bilenler için kolay. Krem renkli olan iğneoyası ile yazmaya tutturulmuş.Mekikte alttan, üstten temel düğüm atma tekniğini, rahmetli anneannemden öğrenmiştim. Hatta evimde, şimdi nerede olduğunu bilmediğim bir mekiğim bile var, annemden çarptığım:)
Mekik, aslında, hakettiği ilgiyi görememiş olan bir el sanatı. Yabancı blogerlarda görmüştüm, mekik adeta konuşturup ne oyalar yapılmış... Bir de onlarda yazma yaşmak durumu yok, mekik oyası ile akla ziyan şeyler üretmişler: Elbise-bluz tasarımlarından taca, saç bandından duvarda tabloya...

1 yorum:

  1. Oyalar çok güzel.Sana katılıyorum mekik oyaları eskiden çok yaygın olmasına rağmen günümüzde unutulmaya yüz tutmuş gibi görünüyor.
    Belki sahip çıkanlar olurda kurslarda öğretilir.
    İğne oyası, şiş danteli kursları gibi mekik kursları da verilip inş unutulması önlenir.
    Yorumların geldi canım teşekkür ederim.
    Çorba tarifin için teşekkürler. Süt hariç benim un çorbası tarifine benziyor.
    Son günlerde ramazan dolayısı ile mutfağa bi giriyorum en az üç saat çıkmıyorum bu yüzdende site yemek sitesi gibi oldu:)))Elişleri beklesin biraz ;ama boş durmuyorum yapmaya devam.
    Hayırlı, bereketli iftarlar .

    YanıtlaSil