6 Eylül 2010 Pazartesi

KUMAŞ ALASIM VAR YİNE

Altıgen kırkyamamın tüm beyaz göbekleri bitti. Şimdi iş; pembe kumaştan altıgenlerini kesip, bu göbekleri birbiriyle ve bitmiş 1/3'lük parçayla birleştirmeye kaldı. Kolay gibi görünse de işin en zor kısmı aslında:
  1. Pembe kumaş en sıkı dokunmuş kumaşım. İğneyi iterken orta parmağım deliniyor. Bir yüksük aldım ama henüz birbirimize alışamadık.
  2. Altıgenler her sırada 6 tane birden artarak büyüyor. Dolayısıyla daha çok altıgen lazım artık
  3. Kesim işini bir kerede yapmam gerekiyor. Her ne kadar patchwork pedi ve makası kullansam da, çok pis toz kalkıyor.
  4. Kağıttan kalıplarım bitti, yüzlü rakamlarda kağıt kalıplar kesmem gerekiyor. Tabi bunları pembe kumaşların içine koyup teğellemem:((

Haftasonu teyzemle bildiğimiz tüm kumaşçıları dolaştık. Sümerbank'a bile gittik. Çocukluğumda babaannemle kumaş almaya giderdik Sümerbank'a ve ne çok kumaş olurdu. Şimdi hiç bir şey kalmamış.

Afyon kazan biz kepçe doğru dürüst çarşaflık kumaş bile bulamadık. İstediğimiz iki ana rekti, desenli veya düz olması hiç önemli değildi: Turkuaz mavi ve çikolata kahve.

Pamuklu kumaş bulduk da rengine kaldık:)) Galiba artık hiç kimse elinde birşey dikmiyor. Zaten kuzenlerden biri, oruç oruç hiç bir şey bulamadan dolaşınca, o standart cümleyi kurdu: "Ne uğraşıyoruz, hazır alıp geçelim" Mantık bu olunca, kumaşçı da kumaş getirmez ki... Ben de kendi standart cümlemi kurdum, aslanlar gibi: "Kızııımmm, hazırı herkes alabilir, kırkyamayı herkes yapamaaazz".

Bugün epeyce temizlik yaptım. Bir ara kumaşlarımı toparlarken, kendimi "acaba bu kış her hafta bir parça bir şey diksem, kumaşlarımın bitmesi ne kadar zaman alır" diye düşünürken buldum. Cevabım, Pİ SAYISI'nın ilk 25 hanesi kadar, zordu. Hem yeni kumaşlarım olsun istiyorum, hem bunları depolayacak yerim yok. Üstelik bizim kumaşçılar değişik kumaş getirmiyor, bari olanları bitireyim diyorum, şu aralar dikişe ayırabilecek hiç zamanım yok. Çok bilinenli bir denklem ama çözülemiyor, çoktan seçmeli bir durum benimki, seçtim ama sınavı bitiremiyorum:))

Resimsiz postlar pek bir kuru geliyor olabilir. Aslında resimler dosyamda bir sürü resim de var ama hiiiç yayınlayasım yok. Yorgunum. Bayramı bekliyorum dinlenmek için...

1 yorum:

  1. Ah ah, kırkyama benim harcım değil bi,liyorsun, ama bir sürü kumaş ve kumaş parçalarım var, aplike filan birşeyler yapılacak diye en küçük parça bile atılmıyor, ama yapmaya gelince.... İşte sorun orada :))

    YanıtlaSil