12 Ocak 2016 Salı

NURTEN'İN DİKİŞ MAKİNASIYLA İMTİHANI

Bu sıralar bir dikiş hevesim geldi sormayın. Geçen sene dikip kollarını bastırmadığım için giyemediğim bir mantoyu tamamladım. Ekose bir gömlek diktim. İkisini de ilik evleri düzgün olsun diye babama rica ettim, terziye götürdü. Geldiklerinde paylaşırım sizlerle.

Bir de bu gördüğünüz kumaştan gömlek dikiyorum, kolları kaldı. Kumaşını geçen sene Ankara'dan almıştım. Kızılay'da Bursa Kumaş Pazarından. Aman Allahım onlar ne kumaşlardı öyle. İnsan hepsine birden aynı anda sahip olmak istiyor. Neyse epeyce bir kumaş yığmıştım. İşte bu dökümlü yazlık-baharlık kumaş da o zamandan. Makinam güzelce buraya kadar dikti. Vakit gece yarısını geçince kalanını bu güne bırakmıştım. Akşam iş dönüşü bitirivereyim diye oturdum çıldırdım. İki kolu zor diktim, bedenle bir türlü birleştiremedim. İki üç diker, beş altı dikiş atlar, altına iplik toplar, ip koparır... Yapabileceği her türlü kaprisi yaptı. Deli midir nedir? İnce kumaşı dikmeme nazını anlayabilmem için dün bu gömleği buraya kadar getirmemeliydi. Madem dün dikti, bu gün neden dikmiyor? Acaba iğne kalınlığıyla mı ilgili? Bir makina neden aynı kumaşa iki gün üst üste farklı davranış gösterir ki? Hadi bakalım 10 puanlık uzman sorusu size!
Yakası falan da fena olmamıştı aslında. Ben bunu nasıl olsa bir şekilde bitiririm. Olmadı, babama götürür orada tamamlarım ama neden yarı yolda kalıyorum? En sevmediğim şey! İşte biterse bir ara bunu da gösteririm size. 

26 yorum:

  1. Nurtenn merhaba, geçmiş olsun,dikiş diken birisi için makinanın dikmemesi tam bir kabus...Sen kapris demişsin ya o da çok hoşuma gitti..Yaa bazen ipin kalınlık ayarı bile kötü dikmesine sebep oluyor,benim de başıma çok geliyor ,her şey yolunda giderken birden dikiş atlamaya başlıyor...Neyse karelisini dikmeyen sadece ben kaldım her halde :)) manto bile dikmişsin oooo çok özendim,yarımları tamamlamak da iyi oluyor ,kaygısı kafamızdan uzaklaşıyor hiç değilse,merakla bekliyorum ikisini de...Ellerine sağlık...Dikiş dikmek gelsin bir daha gitmesin, makinalarımız da bozulmasın,bizi üzmesinnn

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nuraycım işte böyleyken böyle valla :) Yarım kaldı gömleğim. Dur bakalım belki bir kaç güne kendine gelir. Belki özel günü falandır :) Singer alma diyen babamı dinlemediğim için kabahat yine bende. Daha profesyonel bir makina almalıydım. Ama onlar da pek bir hantal şekerim. Bu hop toplanıyor, hop dolaba kalkıyor, hop geri çıkıyor. Gerçi oğlum üniversteye gittiğinden beri odasını gasp ettim hiç kaldırmıyorum ya, neyse. Sevgilerimle canım.

      Sil
  2. Nurten aynısı geçen sene benim başıma da geldiydi.Aklıma gelen her şeyi yaptımdı en sonunda teslim olup servise götürdümdü.Meğer çağanoz dişlisi kırılmış.Aynı dediğin gibi olmuştu,dikiş atlama,iplik toplama falan.Dişlinin kırık bölümüne denk geldikçe dikiş atlayıp iplik topluyor,sağlam yerlerine denk gelince dikiyor.O çağanoz denen şey masura yatağındaki yuvarlak yuvanın altıda,sen göremezsin,hiç uğraşma,hehheh bakacaktın değil mi,hihihihi.Anlayacağın servis istiyor.Aynen de,on dakikak önce diken makine dikmez oluyor hiç debelenme,o makine servise gider hihihihi.Gömlek de şahane olacakmış aslında yahu...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdacım valla makina şu an elimin altında değil, o yüzden bakmadım ama evet yukarı çıkınca bakacaktım. Taaa ki bunu söylediğin yere kadar. Satırlarını okurken bir kaç saniye içinde o çağanoz zımbırtısı gözümün önüne geldi ve acaba neresi kırılmıştır diye düşünmedim desem yalan olur. Göremezsin demene rağmen yine bakar mıyım, evet kesinlikle bakarım :) Kediyi öldüren merak sonuçta. Deneyimini paylaşman çok isabetli oldu. Haftaya oğlumun eline tutuşturayım, dedesiyle beraber servise götürsünler bakalım. Babam söyleyecek biliyorum: Ben sana Singer alma demiştim diyecek. Şimdi tutturmuş, bana overlok makinası alacak ama sanayi tipi. Bu sefer baba sözü dinlemeye niyetliyim. Makina gömlekten rol çaldı bu yazıda ama beğenin için teşekkür ederim. Sevgilerimi gönderiyorum sana, iyi akşamlar.

      Sil
  3. Haahhhhhh iste bende bu sorunlar yuzunden sanayi almistim:)
    Ya bastan dikme yada ortada su koyveri insani cileden cikarma degil mi ama?
    Valla sorunun ne oldugunu bilemeyecegim ama kurs hocamizda soylemisti, ayni penye farkli renklerde, siyahi dikmis, kirmiziyi olurumde dikmem demis!!!
    Ama sen azimli hatunsun kesin dikersin onu. Bu arada gercekten sahane gorunuyor, ellerine saglik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama Mevlüdem evet evim büyük de seninki gibi bir şatom yok benim be canım. Babam da sanayi tipi der durur ama ben nerelere koyayım sanayi makinasını. Aslında aklımdan garajı gasp etmek geçmiyor değil hani de laf aramızda o zaman da meydan bulmuşken dik baba dikelim yaparım ben :) En azından emekli oluncaya kadar bu böyle gider bence. Belli olmaz sanayi tipi kadar güçlü, ev tipi kadar pratik bir makina öneren olursa onu da alabilirim. Gömlekte level atladım hakikaten. Oldukça başarılı dikebiliyorum artık. Hele ilk diktiğim gömleği düşününce :) Sevgiler dikiş şatosunun kraliçesi.

      Sil
  4. Çok güzel duruyor gömlek, ama bitmedi mi şimdi bu, gayet bitmiş gibi duruyor, kolsuz olsun, noolcak kii :)
    O aynı işi farklı zamanlarda farklı yapma konusu benim overlok makinasında başıma geliyordu!! Delirmemek içten değil!! En sonunda cezalandırdım onu, sardım sarmaladım masanın altına koydum. Bakalım aklı başına gelecek mi :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Canım kolsuz olabilmesi için de ya bir pervaz, ya da bir biye geçirmek lazım. Pülçük pülçük giyilmez ki bu nane :) Zaten dikse neden biye dikeyim, aslanlar gibi zor da olsa diktiğim halihazırda 2 kolum var. Bir buluşsalar süper olacak ama, ama işte :) Ceza meselesine gelince; yeminle ikinci kattan aşağı atıveresim geldi o gece makinayı. Sonra dedim, müebbet vereyim dursun şu köşede. İşte bıraktığım yerde hücre hapsinde şu an :) Sevgilerimle.

      Sil
  5. Resimde görüldüğü kadar çok hoş aynı hazırlar gibi ne güzel olmuş yakası inşallah sorun kısa zamanda hallolur sıkma canını demokraside çareler tükenmez :)sadece oyalandığınla kalırsın sevgiyle kal cnm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler arkadaşım. Dün gecce sen mi delisin, ben mi, ya Allah deyip normalin 3 katı sürede tamamladım. İlik evleri açılıp düğmeleri dikilsin, göstereceğim sizlere de. Sevgilerimle.

      Sil
  6. Ben öyle 5 defa tamire götürdüğüm makinemi, yine bozulunca tam camdan aşağıya fîrlatmak isterken eşim mani oldu. Bir anda gözüm döndü. Şindi janome aldım. Allahım dünya varmış. Şiddetle tavsiye ediyorum. Bu arada o pembe güllü kumaşa vuruldum. Güle güle dik ve giy inşallah.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fundacım sonunda bitirdim ama ben de bittim. Üstelik atladığı yerleri dönüp dönüp diktiğim için istediğim kadar temiz olmadı iç kısmı. Yine de dışardan belli değil. Ayrıca kalıp rahatmış, makina düzelince başka kumaşlarla da deneyeceğim. Singeri alırken Janome ve Singer arasında o kadar gidip geldim ki anlatamam. Nasip işte. Bakalım bi servise gidip gelsin nesi var anlayalım. Bu arada etkinlikleri kaçırıyorum ona üzülüyorum. Sevgiler canım.

      Sil
  7. Benim annemden aldığım makine de böyle yapıyordu. Sonra başka makine aldım. Mekik yuvasını temizlediniz mi belki ondan olabilir. Ben arasıra bakıyorum bayağı kumaş tozu birikiyor içinde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mekik yuvasını arada temizliyorum elbette. Son çare servise göndermeye karar verdim. İlginiz için teşekkürler.

      Sil
  8. Tamam Nil, hemen geliyorum :) Sevgilerimle.

    YanıtlaSil
  9. İşin ortasında makinenin bozulacağının tutması tam bir kabus ! Geçmiş olsun, vardır bir sebebi, tamire gidince belli olur.
    Gömleğin deseni nefis, yakasını nekadar güzel yapmışsın, neyse bitmiş, güle güle giy.
    Sevgilerimle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler arkadaşım, hakikaten de asab bozucu bir durumdu. Sevgilerimle.

      Sil
  10. Bir gün önce dikip sonra aynı kumaşı dikmemesi anlaşılması zor. Tamire götürmeden önce yağlayın temizleyin sonra tekrar deneyin derim. Bütün bunları yaptıktan sonra yine devam ederse servislik olmuş demektir:(((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz için teşekkürler Şebnem Hanımcım, yine beklerim :) Sevgilerimle...

      Sil
  11. harika olmuş ;) bloga ne zamandır bakmamışım dikiş heyecanının yeniden gelmesine çok sevindim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benimki at bulunur, meydan bulunmaz, meydan bulunur, at bulunmaz gibi oldu :) Sevgilerimle.

      Sil
  12. Afyon da kumaşlarınızı nereden alıyor sunuz

    YanıtlaSil
  13. Afyondan kumaşlarınızı nerden alıyor sunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Emine Hanım genellikle Ankara'dan alıp geliyorum. Afyon'da küçük çaplı da olsa bir Bursa Kumaş Pazarı var. Bazan oradan alıyorum. Hatta beni öğretmen zannedip hep hocam diye hitap ediyorlar :) Ama Ankara'ya da gidemezsem internetten alıyorum. Bursa kumaş pazarının instagram adresi var, her gün deli gibi onları takip ediyorum. Takip ettiğim kadar dikebilseydim şimdiye seri üretime falan geçmiş olurdum :) Siz Afyon'da mısınız? Profilinize bakmak istedim, hiç bir şey bulamadım. Sevgiler, selamlar gönderiyorum.

      Sil
  14. Nurtennn canım arkadaşımm iyi misin,hasta falan değilsindir umarım :)

    YanıtlaSil
  15. Bence kolsuz gayet güzel, zaten inceymiş kumaşın da, bırak kolsız olsun, bi pervaz çevir bittiiii :))
    Yani ben olsam öyle yapardım, hiiiç uğraşamam :)))

    YanıtlaSil