6 Ağustos 2013 Salı

YARAMAZ ORKİDE

Orkidem 5-6 ay kadar evimi renklendirdikten sonra tüm çiçeklerini döktü. Üstten bir kaç boğumunu kesip beklemeye başladım. Yeniden çiçeklenmesi için belki 4 ay beklemem gerektiğinden, suyunu vermekten başka hiç bir şey yapmadım. 
 Arada bir çiçeklerin ışığa doğru yönünü değiştiririm ki yamuk büyümesinler. Tam da bu işlem esnasında orkideciğin yeni bir sürgün verdiğini fark ettim. Ne çabuk büyümüş sürgün anlamadım. Yatay vaziyette uzamış gitmiş. 
Yeğenimiz bitkiye, hayvana pek meraklıdır. Bize geldiklerinde gösterdim. Yatay büyümüş kolu yukarı kaldırmak için iple çubuğa bağlamamı ve her gün yavaş yavaş bu bağı daraltmamı önerdi. 
Bakın ne kadar yol aldım 10 günde. Hatta yeni sürgünde 5 tane de orkide çiçeği tomurcuğu var. Bakalım ne zaman açacak? Ayrıca eski sürgünler de açacak mı? Şimdilik bekliyorum. 
Benim gibi çiçek sever ama bilgisiz blogcular için bir örnek olur diye yazıyorum. Dalı birden bire sıkı bağlarsak kırılmasına sebep olabiliriz. Bu yüzden yavaş yavaş, her gün bir kaç cm daraltarak bağlarsak hiç sorun olmuyor. Benden söylemesi:)

13 yorum:

  1. yaa benimkide çiçek açacak yerinde yaprak çıkarmış
    ben onun gözüne bakıyorum yok anacım olmuyor benim orkide napsam bilemedim :((

    YanıtlaSil
  2. Bu olağan bir şey. Bu yapraklar uzun bir süre sonra altından kökler salacaklarmış. işte o zaman yeni bir orkide oluyormuş. Eltimde orkidenin neredeyse her rengi var. Onların bir kaç tanesi de senin dediğin gibi yaprak verdi. Ama biraz sabır gerektiriyor.

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler bu bilgi için Nurten hanımcığım. Benim orkidenin çiçeklerini pencereden içeri girerken kedim kırdı döktü ama ben de sizin gibi güneşe doğru yönünü hiç bozmadan çevire çevire sulamaya devam ediyorum. Bakalım sizin gibi mutlu sona ulaşacak mıyım ?
    Sevgiler,iyi bayramlar!

    YanıtlaSil
  4. Orkide dayanıklı fakat azıcık nazlı bir bitki. Dayanıklı; çünkü benim evimde bile 5-6 ay çiçekli kaldı. Nazlı; çünkü yeniden çiçeklenmesi aylar alıyor. Kediciğe gelince, eminim o da üzülmüştür. Şaşkın, kapı dururken pencereden girmek de neyin nesi:))

    YanıtlaSil
  5. Canım gerçekten çok faydalı oldu bu yayın. Ben hep kurutuyor ve çok üzülüyordum Müsadenle bu yazını kopyalayıp her çiçek döküşünde okumak isterim. Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  6. Bugün orkide satan bir cicekciden duydum. Su dolu kaba 2 günde bir, 1 saat otutturun cicegi sonra suyunu dökün. Onun disinda da sulamayin dedi. Kokker yesil olmali beyaz ise su istiyor demekmis

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginç bir bilgi. Ama 2 günde bir bunu yapmak zahmetli gibi sanki;) Biz iki günde bir ışık hızıyla evdeki tüm çiçekleri sularız, oldu bitti:) KAtkınız için teşekkürler.

      Sil
  7. O kadar orkidem oldu hiç birine bakamadım. Ya yerini sevmediler ya da sulamayı beceremedim.....
    İyi bayramlar...

    YanıtlaSil
  8. ahh orkideyi çok severim ama bizim evde ancak yazın rahat çiçek büyütebiliyorum kışın çiçekleri öldürmemek için nasıl cebelleşiyorum anlatamam bizim ev kışın çok sıcak oluyor dolayısıyla çiçeklerim hep kuruyor sararıyor ..bu faydalı bilgi için teşekkürler ..
    sevgiler..
    hayırlı bayramlar..

    YanıtlaSil
  9. Merhabalar;
    Blogunu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    214. takipçin benim.
    Bana da gelirsen sevinirim :)
    İyi Bayramlar
    Sevgiler
    http://whiteglaze.blogspot.com
    twitter: @_gamzeahmet_

    YanıtlaSil
  10. İyi bayramlar, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  11. Merhaba benimde bir orkidem var,çiçekleri döküldü bir sürgün verdi oda küçücük kaldı gelip gidip bakıyorum,suluyorum,seviyorum yok o sürgün büyümeyecek sanırım kaldı öyle :(
    Sizin adınıza sevindim,orkideniz yeniden çiçek açacak ne güzel.

    YanıtlaSil