18 Ağustos 2013 Pazar

HAFTA SONU SENDROMU VE BAKALIM RESİM KOTAMI DOLDURABİLİYOR MUYUM?

Pazartesi falan mevzu olmaz; benim için sendromların babası hafta sonu sendromudur. Çünkü bütün hafta boyu, güzel gözlü sevimli hayvancığa atfen çalışmış ve hafta sonunu iple çekmiş bir insan evladıyım ben de. Üstelik gezdiğim bloglarda yazlığa gidenleri mi ararsınız, tatile akın edenleri mi, deniz aşırı ülkeleri tercih edenleri mi, dağ, dere, tepe, çiçek, böcük inceleyenleri mi... 
Hafta sonları en çılgın atraksiyonum, -aralarında tek çalışan olduğumdan- ben de katılabileyim diye 15 günde bir cumartesileri düzenlenen akraba gününe gitmek. Ona da gitmeden önce tercihan erkence kalkmam, makinaya en az 2 kazan çamaşır yıkatmam, bunları sermem, evi ışık hızıyla silip süpürmem, toz almam, kalırsa banyoları ve tuvaletleri akşam temizleyeceğimi ummam gerekiyor. Başka türlü gittiğim günden de zevk alamıyorum.
Bu hafta sonu asabiydim. Cumartesi biraz geç kalktım. Kahvaltımı geç yaptım. Temizliğinin de canını cehenneme gönderdim. Banyoyu, tuvaleti temizlemeyi ummadım bile. Bu hafta sonu sadece çamaşır yıkadım rutin olarak, ütü mütü deseniz Hak getire... Yarın giyecek bir kaç pırtımızı az sonra ütülerim olur biter. 
Oğlum da çok sıkıldı. Arkadaşları çalışıyorlar veya tatildeler ya da memleketlerindeler. Dün oyalanmak adına hayatta yapmayacağı bir şeyi yaptı, beraber  Özdilek'e gittik, 1000 parçalık bir puzzle aldı.   
En son pazar akşam üzeri bizim aile için evde kalma geleneğini bozarak dışarı çıktık. Ayol sosyeteye karıştık:)) Babaanneyi tekerlekli sandalye ile de olsa gezdirmek için yenilerde açılan Akarçay Yürüyüş Yoluna götürdük. Zaten akşam saatleriydi. Bir doğudan, bir batıdan çektim de çektim. Yukarıdaki ne kadar başarılı oldu bilmem ama panoramik bile görüntüledim.  Aşağıdaki karede de binaların üstünde Afyon Kalesini görüyorsunuz.
Ey tatilciler! Hadi bakalım çekiyorum resti: Onca yer gördünüz, gittiniz, gezdiniz. Söyleyin bakalım, metrekareye benden fazla fotoğraf sığdırdınız mı? Çünkü bütün bu görüntüler, hepi topu 1-1,5 km lik bir yolda çekildi:)) 
Neyse, pazarı da bitirdik elimize yüzümüze bulaştırmadan. Yaşasın pazartesi! Yaşasın hafta içi! Hafta içi insanı yanıltmaz, boş vaadlerle aldatmaz, sağ gösterip sol çakmaz, seni beklentiye sokmaz. Hafta içi nettir. Çalışacaksındır, hayale yer yoktur, katıdır. Candır hafta içi can! 










Bu arada engelli vatandaşlara Allah kolaylık versin. Bu yürüyüş yolunda bir engelli kendi başına gidebilir ama buraya asla tek başına gelemez. Hatta Afyonkarahisar engelli vatandaşlar için yaşanılabilir bir memleket değil, bu gün bunu iyice anladık. Gerçi kayınvalidem yürüyebiliyor, tam engelli değil ama sadece tuvaletine gidip gelebiliyor. O da volkır aletiyle. Bu yüzden de gezmeye götürdüğümüzde tekerlekli sandalye aldık, onu kullanıyoruz.  




12 yorum:

  1. Babaanne beni yüreğimden dağladı Nurten; iyi bakın gönlünü hoş edin ki zaten etmişsiniz. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Evet ya çalışan hatun için haftasonu sendromu var dimi. :)

    YanıtlaSil
  3. O kadar güzel anlatmışsın ki...
    Afyon'u pek bilmem,Ankara'ya giderken konak yeridir bizim için o kadar.
    Engelliler için Türkiye'nin neresi kolay ki? Annemde siyatik var ,çok zor yürüyor bizim hoplaya zıplaya yürüdüğümüz yollar onun için Everest'e tırmanmaktan farksız. Belediyeler ne işe yarar bilemiyorum :(

    Mutlu bir hafta dilerim sana...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gezdiğimiz yol bir kaç km devam ediyor. Aralarda da araç trafiğiyle bölünüyor. Hem de bu yol bölünmüş yol. Eşim ikinci parka geçebilmek için, tekerlekli sandalyeyi önce 20-25 cm yükseklikte, göstermelik olarak meyil verilmiş bir kaldırımdan indirdi, 2 şeritli yolda ters yönden kavşağı dolaştırdı, bu seferde karşı yolda ters istikamete dalıp benzer bir kaldırımdan çıkardı. Dönüşte oğlum arabayı getirmeyi teklif etti ama yürümek istediğimizden aynı yolu bir daha geçtik. Bunun bir de görme engellileri var. Allah hepsine kolaylık versin ne denir.

      Sil
  4. Nurtenim,bana hergün tatil tam 18 koca yıldır.
    Ama kah maddi kah manevi nedenlerle ancak mecburiyetlerle evden çıkılıyor.İki yılfdır Antalyaya tedaviye gidip taril yapıyorum valla.Neyse ki sağlık sorunlarım çok önemli değil çok şükür.(kireçlenme,ağrı sızı vb)Ongün kamp yapabildik. Diyeceğim o ki gönlün şen olsun aldırma...
    Afyonu da özlemiştim iyi oldu kareler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hafta sonum o kadar kıymetli ki, herkesten kıskanıyorum valla. Hafta içi hep bir plan kuruyorum. Özellikle havalar müsaitken biryerlere gitmek gezmek istiyorum ama hafta sonları benim elimde olmayan sebeplerle heba oluyor. Sonra da psikopata bağlayıp rahatlıyorum. Kimseye zararım olmaz bu arada, psikopat derken, kendi kendimle benim hesabım:))

      Sil
  5. Tebessümle okudum yazdıklarınızı, fotoğraflar çok güzel. Bloglarda bol fotolu paylaşımları severim ben. :)

    Kayınvalideniz içinde güzel bir gün olmuş, ne mutlu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende fotoğraf bol. Hatta bu aralar fotoğraftan başka bir şey yok:)

      Sil
  6. Dolu dolu yoğun günler geçiriyoruz. Yazlık evimizdeyiz.

    Oğlum ve kızımla yeni evimizde bayram geçirdik. İlk misafirlerimizi de ayrıca konuk ettik.Bayramda çok kalabalıktık.

    Kızım ve oğlum hafta sonu İstanbul'a döndüler.Yakında babanne olacağım .ÇOK MUTLUYUZ.Kasım ayında erkek torun geliyor.İnş hayırlısı ile doğar bebeğimiz.

    Fotoğraflar çok güzel.
    Sitemi güncelleme fırsatım olmuyor.Bilgisarımı açtığımda mutlaka sana geliyorum.

    YanıtlaSil
  7. merhaba, ziyaret ve yorum için teşekkürler ben de geldim bir gezindim. ellerinize sağlık yemekler dikişler herşey harika.

    gezi postu çok keyifli olmuş tekrarları da nasip olsun canım.
    ekledim sizi fırsat buldukça uğrarım sevgiler.

    YanıtlaSil