21 Nisan 2013 Pazar

PAZAR LEZZETİ

NTV'de Refika Birgül'ün Mucize Lezzetler isimli yemek programı severek takip ettiğimiz bir yapım. Aşağıdaki kek de, Refika'nın 23 Nisan Çocuk Bayramı vesilesiyle bu pazar yaptığı muzlu çikolatalı kek tarifiydi. 
Evdeki muzların içi geçmiş, ben de elmalı yapayım bari dedim. Kek malzemesi çok az. Hepi topu 2 yumurta var içinde. Ben yapınca bol olsun isterim.  Bazan işyerime arkadaşlarıma götürüyorum yaptıklarımı, nadiren eşimin işyerine gönderiyorum. Bu yüzden bereketli olmalı. 
Ayrıca çoğunlukla da hiç pişman olmadan kendim yiyorum:) Bu durumda kekin çok olmasına gerek yok elbette. Hazır malzeme bol diye göbeğimize kaçak kat çıkmanın anlamı yok değil mi? Refikanın keki böyle bir şey, kendiniz yedikten sonra ancak ev ahalisine yetecek cinsten:)  
Kekin içine tarçın koymadım. Tarifte olmayınca kendiliğimden katmayı akıl edemedim. Bence elma, ceviz ve tarçın olmadan kekin içinde çok zavallı kalıyor. Çok emin değilim ama muzlu kek pek beğeneceğim bir lezzet olmayacak gibi. Yine de bir defa denemeyi düşünüyorum.
Elmaları çok soymuşum. Kalanları kabaca doğrayıp şekerle kaynattım. Hatta içine 8-10 tane kadar da kuru kayısı  doğradım. 5-6 karanfil ve 1 çubuk tarçınla kayısılar yumuşayana kadar kaynattım. Tarçınla karanfilleri çıkarıp blendırdan geçirdim. Tadını suyla ayarlayıp buzlu buzlu içtim. Miiisss... Keki de meyve suyunu da tavsiye edebilirim.

1 yorum: