24 Mart 2012 Cumartesi

EN SON NE ZAMAN KAPUSKA YEMİŞTİK?

Lahanayı alıp, bütün kış ikinci bir buzdolabı olarak kullandığım kış bahçesine koymuşum. Sonra da bir güzel unutmuşum. Havalar daha ısınmamıştı. Bu yüzden yaklaşık 3 hafta orada kalmış ve hiç bir şeycik olmamış. Biz nimetin zayi edilmemesi hassasiyeti ile yetişmiş bir nesliz. Üç kuruşluk bir şey de olsa, yiyecek çöpe gitmemeli. Hele ekmek. Her zaman buna dikkat edemeyebiliyoruz, orası da ayrı elbette. Bu lahanayı da görünce içim önce cız etti ama kurtardım neyse ki. Üst yapraklarından bize bir öğün yetecek kadar etli lahana dolması sardım. Yemekle pek aram yoktur ama lahana sarmasının hem etlisini hem de zeytinyağlısını usanmadan bir hafta boyunca yiyebilirim gibime geliyor:) Alt kalın yapraklardan kapuska pişirdim. Uzun zamandır kapuska yememiştik, çok güzel gitti doğrusu.Her mevsimin ayrı güzellikte nimetleri var. Kışın en güzel yiyeceklerinden biri lahanadır. Eskiden kapuskanın yemekler içinde çok hakir görülen bir yeri vardı. Ne kadar da hatalı bir yaklaşım. Lahananın sağlığa katkısı, sağlıkçı olmama rağmen benim itibar ettiğim bir mesele değildir. İlgilenenler açar o tarz sağlıklı sitelere bakarlar. Ben damak tadıyla ilgileniyorum:) Asla pas geçilebilecek bir tad değil, bunu biliyorum. Şimdi lahanalar bitmeden bir dolma-kapuska ziyafeti daha çekmeli. Hatta acaba lahanayı sarıp dolma olarak dipfrizde saklayabilir miyiz diye de düşünüyorum. Yazın da yemeli...

11 yorum:

  1. Bak ya, bir daha gecenin bu vakti, yemekli bloglara girmeyeceğim. Sen bana, hem tombalak tomurcuklu şarkılar söyle, hem de lahana dolması filan de. Oldu mu yani? :)))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oldu olduuu, pek güzel oluyor:) Yiyelim, güzelleşelim:)

      Sil
  2. Bizde çok sık yapılır ve sevilir kapuska Nurtenciğim, çok da yararlı bir besin üstelik lahana özellikle çiğ tüketmek... Afiyet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili fiamma çiğ bazan salataya katıyorum ama gazlı olması ev ahalisinin biraz canını sıkıyor;)

      Sil
  3. Benim lahana ile aram iyi değil.Ancak çiğ tüketebiliyorum.Kapuskayı da ömrümde hiç yemedim.Geleyim de seninkinden yiyeyim.Kaldı mı?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. acılı ve kıymalı çok güzel olur Nalan Hocam, ben böreğini de yapıyorum o da çok güzel oluyor ...

      Sil
    2. Sevgili Nalan muhakkak gel, bittiyse yeniden aparım, pazarda kalmadıysa eker, tarımını yapar, yine pişiririm:))

      Sil
  4. Bayılırım. Ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  5. bu sene yemediğim için utanç içindeyim :)) hala geç kalmadım ama ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçen sene de ben geç kalmıştım. Zaten o yüzden en son ne zaman yemiştik diye soruyorum:) Aslında daha sık tüketmek lazım. Ne de olsa mevsim sbzesi. Daha iyi ne olabilir ki?

      Sil