25 Ekim 2013 Cuma

EKOSE ETEK

Bu sene ekose moda ya, geçenlerde YKM'de yeşilli lacivertli ekose bir etek denedim. Boydan küçük geldi ama cüzdanıma büyük:) Sanırım küçük bir indirim yapmışlar ve 130 TL etiket koymakta sakınca görmemişlerdi. Diledikleri fiyatı koymak onların tasarrufuysa almamak da benim tasarrufumdu; almadım elbette.


Dikiş dikmek bir yerde sakıncalı da. İşçiliğini, kumaş kalitesini anladığınız için o paraları verip alamıyorsunuz. Hani işçilik ille de ağır olmayabilir ama bari iyi olmalı. Yani o parayı hak etmek için dikiş çok net, temiz, kusursuz olmalı. Olmadı; kumaş kaliteli olmalı. Hadi ondan da geçtim, insanın indirimde 130 TL diye etiket yapıştırırken, bari yüzü kızarabilmeli. Tabi yüzlerini görmedim ama malı gördüm, almadan çıktım:)
İnternetten kumaş siparişim vardı zaten, ekosem gelince kendi eteğimi kendim diktim. Karolar tam kare olmadığı için hafif kayma var. Ön orta vereve getirilerek kesiliyor, basit bir kesim, dikiş dikenler bilir. Verevi kaçırmamak için karoların kaymasına izin verdim. Yoksa giydiğimde dökümü kötü dururdu. Bu sadece benim gibi simetriye takıntılı kişilerin dikkat edeceği bir şeydir. Ve emin olun, piyasada satılan hiç bir ekose etekte karolar benimkinden daha düzgün değil. Ben iş düzgün olsun diye kumaşa acımam, fazla alırım. Ama onlar minimum masrafla maksimum verim almak zorunda oldukları için, kumaştan kısarlar. 
EL NETİCE: Dikişe henüz başlamamış ama içinden küçük de olsa bir heves geçirmiş bayanlar; hadi kıpırdayın, basit şeyler dikerek aramıza katılın ve gardrobunuza kendi üretiminiz olan parçaları ekleyin. Emin olun siz de göreceksiniz konfeksyonla kendi dikişiniz arasındaki maddi-manevi farkları.

17 yorum:

  1. bende her zaman verilen paraya değecek ürünler almaya gayret ediyorum sizin dediğiniz her şeye katılıyorum öyle de düşünüyorum dikişten anlamayanlar bu paraları çok kazandıkları için veriyorlar sanırım sokak ta üzerinde emanet gibi duran kıyafetleri tercih etmiş o kadar çok kişi var ki sevgiyle

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler arkadaşım. Kendi ürününü giymek gibisi yok..

    YanıtlaSil
  3. ben ne kadar beğensem de ekose ve çizgili hiç bir hazır ürünü alamıyorum çünkü hiç bir zaman o çizgiler birbirini tutmuyor hatta iyi bir markanın 15 liraya düşmüş eteğini incelerken arka dikiş yerine gelen karelerdeki hafif kayma bile vaz geçirdi beni :) dikmeye kalkıncada çıldırıyorum onları denk getirme konusunda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karolar tam kare olmayınca asla tutmaz. Üretilen tüm ekoseler de hafif dikdörtgen. "Acaba boy ipinin çekeceğini düşündükleri için mi dikdörtgene yakın çiziyorlar" diye düşünerek yıkadıktan sonra biçtim ama değil. Kare olsaydı, kesinlikle denk gelirdi, o kadar da iddialıyım. Sonuçta bir çeşit matematik:) Bu arada tam kare olup da simetrik olmayan renkleri bulunan ekoseler daha da karın ağrısı. Karesi denk gelse rengi denk gelmiyor. İşte bu durum da beni çıldırtıyor:) Eşime kareli gömlek alırken acaip kasılıyorum. Desen güzel, renkler süper ama ekoseler tutmamış. Hele en önemli yeri olan yakadaki ve ceplerdeki her hangi bir asimetri, bana Galip Derviş ayarı çekiyor:) Sevgilerimle.

      Sil
    2. Ayrıca internetten çok alışveriş yaparım. "Ben klas markayım" diyen hiç bir ürünün ekosesinin tuttuğunu görmedim. Hadi ekose tutmadı da, ayol düz ipliğiniz, yatay hatta çok bariz sırıtan çizgileriniz bari tutsun hemşerim!

      Sil
    3. ah evet hazır giyim sektöründe olan firmaların ne kadar ünlü olursa olsun çizgi ya da desen denk getirme gibi bir dertleri asla yok onu sadece gerçek terziler yapıyor :) anneciğim vaktinde bir eteği dikmek için günlerce uğraşırdı şimdi ben ikinci güne sarktımı dayanamıyorum ama desende milim kopma yaşanmaz hatta pensler bile belli olmazdı diktiklerinde ben asla ne annemin ne sizin sabrınızı gösteremeyeceğim sanırım ama kendi diktiklerini giymek ayrı bir zevk öpüyorum

      Sil
  4. Nurten hanım yakın zamanda bir ceket dikmek istiyordum evdeki kumaşlardan kafamda tasarladığım ekoseli gibiydi sizin uyarılarınızdan sonra fikrim deyişti:))) şimdionları denk getirmeye kalkarsam kumaşda o kadar emek de çöpe gider :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı modeller zaten ekose kumaş üzerinden kalıplandırılmış oluyor. Eğer onlardan tercih ederseniz "KARO" işaretine dikkat ederek kolaylıkla dikebilirsiniz. Azıcıktan biraz fazla dikkat gerektiriyor:) İlk çalışmada muhakkak ufak tefek aksaklıklar olacaktır. Eğer çok acıyacağınız bir kumaş değilse evdekilerden başlamak iyi fikir olacaktır. Hadi bakalım, görelim)

      Sil
  5. pes .fiyata bak.giyinmeyi çok seviyorum yani değişik.aynı kıyafeti 15 gün geçmede giymem:) ama böyle paralar harcayarak çok zor.o yüzden biraz kendim dikip biraz modelleri değiştirmek hem daha ucuz hem daha güzel.etek cidden çok şık olmuş.ellerinize sağık ve güle güle giyin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Ben de bu sefer gardrobumu iyice bir boşaltıp yenilerle doldurmak istiyorum. Birazını alırsam birazını da dikerim. Zaten o zamana kadar da yaz gelmiş olur:) Dikiş güzel ve faydalı bir etkinlik. Hep beraber dikelim:)

      Sil
  6. Selam. Nekadar hoş olmuş. Çok beğendim. Üzerinde görürmüyüz?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En kısa zamanda üzerimde de olacak. Gerçi daha önce bir kere giydim ama aceleyle evden çıkınca fotoğraf işi kaldı.

      Sil
  7. O kadar doğru demişsin ki, ben de hazır hiçbir şey alamaz oldum. Cimrileştim mi falan demeye başlamıştım ama ayakkabı çanta eşarp kıyıp paraya alıyorum giysi alamıyorum. Bir de o kadar güzel markaların yamuk kesimlerini üst üste gelmeyen dikişlerini görünce kıyamıyorum almaya.

    Çok güzel olmuş eteğin güle güle giy.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oooo ayakkabı çanta tamamdır. Onlara koca koca paraları verip alıyoruz elbette. Gerçi bunda oturup ayakkabı ve çanta dikemiyor olmamızın payı büyük. Amaaan, şekerim esnaf da çoluk çocuk besliyor. Artık üç beş kuruş da harcayıvereceğiz, naapalım:)
      Bu arda elektronik eşyaya saygım ve hayranlığım sonsuzdur. Nasıl olup da bir çamaşır makinası fiyatına perde diktirebildiğimize şaşırıyorum. Bu işte bir acaiplik yok mu sence de?

      Sil
    2. Ayrıcaaaa, o eşarplar da katiyen o fiyat etmez be hayatım. 1 metrekare beze 150 TL para mı verilir? Bunun 20 TL'ye satılanını da gördüm, 250 TL'ye satılanını da. Adamlar ya dayak yememiş, ya para ne bilmiyorlar. Bir çeşit dini sömürü bence.

      Sil
    3. Ben de anlamıyorum bu para kime gidiyor. Yakın bir arkadaşımın ailesi giyim işine girdi dediği şu oldu "Hani kar etmiyoruz, alışına satıyoruz diyorlar ya, komple yalan yüzde 500 kar var" diyor kız. Gel de al ondan sonra. Eşarp da öyle, çeyrek-yarım altını kafana takıp gezmek gibi bir şey :)

      Sil
  8. Eteğin çok şık olmuş arkadaşım ellerin dert görmesin sağlıcakla güle güle iyi günlerde kullan böyle dikiş dikebilmek harika bir şey
    dediğin gibi ürünler gerçekten çok pahalı hele askeri ücretle kıyaslanırsa el yakıyor ...
    Ekoseli kumaşları her zaman çok sevmişimdir çok kullanışlı ve şık dururlar.
    Sevgiler........
    Güzel 3 yorumun için ayrı ayrı teşekkür ederim...........

    YanıtlaSil