5 Ekim 2013 Cumartesi

KADRİYE ABLA'NIN BAHTANİYESİ

Bugün akraba günümüz vardı. Kadriye Abla çeşit çeşit ikramlarıyla ağırladı hepimizi. Alttaki bahtaniye de onun eseri. Bu aralar elinde pek iş görmüyoruz ama ha bire bebek yeleği, hırkası, elbisesi örerdi. Çok hatırşinas bir insandır, çevresi geniştir, herkese bol bol hediyeler götürür, yeni doğan bebeği olanlara da kendi ördüklerinden bir parça muhakkak hediye eder.
Kendinden desen veren iplerin ilk çıktığı sene, her zaman yaptığı gibi ipçiye uğramış, hangisini alacağına karar veremeyince hepsinden almış, eve gelmiş. Satıcının söylediği iplik sayısına göre başlayıp upuzun şeritler ördü durdu, rengarenk. Ne ördüğünü soranlara "bilmiyorum, öyle örüyorum, bahtaniye falan olur herhalde" diye cevap verdi. İpler bitince de uzunlamasına birleştirmiş. Ördüklerinden irili ufaklı 3 tane bahtaniye çıkmış. Bunu da günde annem sırtına aldı, sıcacık örttü.  
Aslında Kadriye Abla'nın çok zevkli, irili ufaklı, sevimli, esprili, bir sürü objesi var evinde. O kadar ki, temizliğe gelen kadınların gözü korkmasın diye, kendisi bu objeleri toplayıp temizliyormuş bir gün önceden. Bu ev, tarzıyla bir dekorasyon dergisine renk katacak cinsten, yaşandığı çok belli, sergilik çok şeyi olan ama müze gibi olmayan sevimli bir ev. Üstelik tüm eşyayı da kendi elleriyle toplayıp düzenledi, uzun yıllar içinde. Hepsini güle güle kullansın.  
Son olarak da şık sunumlu kahvesinden bir görüntü:


10 yorum:

  1. afiyetler olsun ne güzel bir sunum

    YanıtlaSil
  2. ören eller sağlıkiçinde olsun. 3. kare sağdaki karışımdan bende yelek örmüşrtüm:))

    offff kahvenin manzarası süppperrr :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bize de göstermiş miydin yeleği acaba:)
      Bloğuna uğradım, kedilerinin gününü kutladım ayrıca.

      Sil
  3. benimde gözüm o tatlı dekortaif yastıklara takıldı
    çok güzellerr

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin gördüğünüz yastıklar bu evin dekorasyonundaki devede kulak cinsinden şeyler desem... Ama izin almadığı için odadan görüntü olmamasına özen gösterdim.

      Sil
  4. battaniyeler çok şeker olmuş gerçektende ellerine sağlık Kadriye hanımın, hamarat hanımlar eline ne alırsa alsın yapar yakıştırır zaten, hepsinide iyi günlerde kullansın inşallah... sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Kadriye Hanımın evini ben de merak ettim.Lütfen özel bir randevu alıp bizim için görüntüler misin?
    Afyon evlerine bayılırım zaten.Hele eski ise...

    YanıtlaSil
  6. Kahve fincanları çok şık duruyor, afiyet olsun...

    YanıtlaSil