18 Ekim 2015 Pazar

YİNE BATTANİYE DESEM ;)

Sıkıldınız battaniyelerden biliyorum ama göstermesem çatlayabilirdim. Akşam akşam, hiç dizi sevmeyen eşimin, bütün sabrını zorlayarak tahammül ettiği ve biter bitmez kanal değiştirdiği 80'ler dizisini izlerken son 7 motifi de birleştirdim. 

Laf aramızda; aman bir gece de o tahammül ediversin. Her akşam haber, spor ve belgesel kanalları hayatımızın içinde. Bir kısmı sahibinin sesi, ne marka olduğunu yazamayacağım çok bilmiş gazeteciler, kerameti kendilerinden menkul 90 dakikalık maçı 290 dakika konuşan spor yorumcuları, her birine oturduğum yerden laf atıp zaman zaman da saydırdığım siyasiler, su aygırları, deniz aslanları, öküz başlı antiloplar ve kutup ayılarıyla geçen akşamlarımız dışında, haftada bir gün de olsa hafif bir şeyler izlemek iyi geliyor. Gerçi biz tvye gözümüzü dikip öööyyylece izlemeyiz. Tv genelde radyo niyetine açıktır evde. Ne de olsa "Arkası Yarın" kuşağı insanlarıyız.

Aslında arada bir zapping yaparken denk geldiğim örneklerden yola çıkarak eşime hak vermiyor da değilim hani. Çok fazla dizi var ve tamamına yakınında zekaya dair hiç bir şey yok. Zekadan geçtim, insani pek fazla bir şey de yok. Gerçek hayatta kan davalın olsa, sana arka arkaya makinalı tüfekle tarar gibi o iftiraları, yalanları atamaz; komşunun 18'lik yeni yetme kızı, içinden az önce geçtiği çemberi sahibi olan feleğe tersten giydirip bir de üstüne düğüm atabiliyor. Veya milletin iş, güç derdi yokmuş gibi, tüm dizi karakterleri esas oğlanla esas kızın aşklarının etrafında pervaneye dönüşüyorlar. Olmadı, yanlış anlamalar, ille de  bir şiveli konuşmalar falaaaan falan. Örnekler çoğaltılabilir elbette. Senaristler zorlama diyaloglarla seyirciyi de kendilerini de salak yerine koyuyorlar çok afedersiniz. 

Neyse işte, battaniyenin içi bitti. Sıra en zevksiz; çünkü en heyecansız kısmına geldi, kenarına yani. Dön baba dönelim halleri...

5 yorum:

  1. Nurten hanımcığım,ne güzel betimlemişsiniz,'arkası yarın çocuklarıyız biz' diye.Aynen öyleyiz,bizde de tv radyo niyetine açıktır hep.Dizilere gelince,ne güzel uyutulup beyinler boşaltılıyor ve de algı yönetimi ne güzel sokuşturuluyor o beyinlere....Battaniye muhteşem,ama bence en zevkli kısım kenarı dönmek olmalı.O karışık kuruşuk zorun zoru işi tamamlayıp imzayı atmak gibi,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  2. çok güzel görünüyor... kenar zor oluyor gerçekten. kolay gelsin. :)

    YanıtlaSil
  3. hiç sıkılmadım canım öreceğiz elbet emekten sıkılmak yok hepsini yeri ayrı:)) ellerine sağlık. o diziler konusuna hiç bulaşmayacağım:)))))) öğğ geldi. bu yılın ana teması hayata 2. eş nasıl sokulur gibi iğrençliğe katlanamıyorum.
    sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. Çok çok güzel duruyor,bayılıyorum bu battaniyelere Nurtenn,ellerine sağlık,bir gün ben de öreceğim ama şimdi ya da yakında değil onu biliyorum...Biz dizi izlemiyoruz allahtan,şarkı yarışmalarına takılıyoruz,ordaki sohbet muhabbet hoşumuza gidiyor,maç muhabbeti hiç izlenmez(inanılacak gibi değil biliyorum ama ,eşim hiç izlemez maç falan ) Bazen de film izliyoruz...ayrıca hiç sıkılmadım battaniyelerden ,devamını bekliyorum :)))

    YanıtlaSil
  5. Al bendende o kadar. Nasıl özlüyorum o Korkmaz Çakarlı, Ejder Akışıklı arkası yarın programlarını. Akşam 5 den sonra başlayan yayınları. Haftada bir kez sadece pazar günleri seyrettiğimiz dizileri. Offf offf. Bende TV yi haberler için açıyorum. Bu saçmasapan dizileri izlemektense belgesel izlemek daha hoşuma gidiyor doğrusu. Burada hak veriyorum eşine. Hissettiklerimize tercüman oldun arkadaşım. Battaniyede süper olmuş. Şu kırlentlerim bir bitsin bir el atmayı düşünüyorum. Sağlıcakla kal.

    YanıtlaSil