15 Eylül 2013 Pazar

BU, BU NEDİR BU?

Sizin pazarlarda da bu sebzeden var mı arkadaşlar? Bu, Afyonkarahisar'da uzun kabak dediğimiz, yaz sonuna doğru pazarlara gelen, son derece zevkli bir sebzedir. O kadar uzun ki, ben 1,5 metre uzunlukta olanlarını bile gördüm! Alttaki tencere 4-5 kişilik yemek yapar, siz uzunluğu kıyas edin lütfen.
Kolay soymak için enine bir kaç parçaya ayırıyorum, kabuklarını kabak soyma zımbırtısıyla soyuyorum, uzunlamasına dörde bölüyorum. İçindeki çekirdekleri görüyorsunuz: 
Çekirdeklerini bir yemek kaşığı ile kolayca temizleyebilirsiniz, yumuşacıktır. Kuşbaşı eti önceden yumuşatırsınız. Soğanı yemeklik doğrar, az yağda çevirirsiniz, o esnada salçası da ayarlanır. Eti, kabakları ilave eder, kapağını kapatır, arada bir tencereyi kuvvetlice sarsarak kabaklarla etlerin konumunu değiştirir ve yanmasını engellersiniz. Biraz su salacaktır. Yine de su ilave edersiniz. Sarımsaklı yoğurtla servis edin ve yemelere doymayın. Pişmişinin fotoğrafı yok, unutmuşum. Ama dipfrize de koydum, kışın yemek için. Bunun nasıl yapıldığı ile ilgili bir yazıyı daha önce paylaşmıştım. Demem o ki; siz de pazarlarda artık son demlerini yaşayan bu sebzeyi görürseniz, hemen alın, tadına bir bakın.

10 yorum:

  1. ilk defa görüyorum, ilginç, ben de bu tatilde böyle patlıcan gördüm, ama daha kısaydı onlar, hatta blogda da var... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yöresel bir sebze demek ki, ben de bunu öğrenmek istemiştim. Ama çok güzeldir tadı. Herkesin tadabilmesini isterdim.

      Sil
  2. İlk defa görüyorum, çok ilginç.

    YanıtlaSil
  3. hahaha tanıyorum ben bu kabağı bahçeye dikerdi annem çocukken bizim boyumuzu geçerdi bazen annemin boyunu bile geçerdi kabaklar, annem çok severdi bu kabağı ama ben çocukken kabak yemezdim şimdi merak ettim bak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukken nasıl bir damak zevkimiz varmış ben de düşünürüm bazan. Çünkü o zamanlar yemediğim pek çok şey şimdi favorim:)

      Sil
  4. canım acura benzettim fakat emin değilim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)) Acur bunun yanında cücenin yavrusu gibi kalır, o derece yani:)

      Sil
  5. aaa ben biliyorum afyondayken çok gördüm ama yemedim.kurutmaya çalışmıştım oda başarısızlıkla sonuçlanmıştı..nasip değilmiş demek:))

    YanıtlaSil