4 Eylül 2013 Çarşamba

MALİYET ANALİZİ

BEYAZ GİPÜR------------------------------0 TL (Annesi, işine yarayacak birilerine vermesi için kumaşı Cerenimo'ya vermiş, o da bana verdi),
BULUZLUK BEYAZ JARSE------------12 TL/ metre (Afyon'da öyle 5 metresi 50 kuruşa kumaş yok, kıydım paraya aldım valla),
DİKİŞ SÜRESİ------------------------------1 Öğleden sonra,
YAKAYI 4. DENEMEDE YAPINCA----Küfürün bini bir para,
GİYİNCE ALDIĞIM HAZ----------------PAHA BİÇİLEMEZ!
Beyaz gipür buluzum budur. Önü beyaz esnek bir kumaşla duble ettim. Kollar ve ön parçaya gipür kullandım. 
Etek uçlarında deseni oyarak ortaya çıkardım.  
Kollardan biri (Cerenmoya diktiğim) gipürün kumaş kenarına denk geldi. Ben de uçları oymak için ona sormaya karar verdim. Bu arada Cerenimo'nun henüz bundan haberi yok. Eğer bloğuma girer okursa öğrenir, beni arar; aramazsa zaten beni takip etmiyor demektir, izin dönüşü ben onu takibe alacağım o zaman:) 
Alttaki kollar benimki, deseni oyarak çıkardım, zor oldu. İnsanın gözü dalıyor, bir önceki ya da bir sonraki deseni rahatlıkla kesebiliyorsunuz. Tecrübeyle sabit, oradan biliyorum:) 
Yaka çok istediğim gibi olmadı. Bir çok alternatif düşündüm, denedim, yaptıklarımdan birini sökmek mümkün olmadığından dikiş hattı boyunca kestim... Galiba 4 kerede falan ortaya çıktı şu altta gördüğünüz yaka. Ama burada ışıktan dolayı daha da kötüymüş gibi duruyor. Bir de gün ışığında üzerimde görüntüleyeceğim. 
Dikiş dikmek pis bir iş, hepimiz biliyoruz. Ama siz eğer gipür dikmemişseniz, üstelik gipürü de jarse kumaşla birlikte dikmemişseniz; henüz nasıl bir pislikten bahsediyor olduğuma dair bir fikriniz yok demektir. Nasıl incecik partiküller fışkırıyor bir bilseniz. Yarın sıkı bir temizliğe ihtiyaç var:( Son söz olarak da, bir karar vermem lazım: Eğer bu jarse-penye-triko gibi esnek kumaşların dikimine devam edeceksem kesinlikle bir overlok makina almam gerekiyor. Çünkü Singer makinamı esnek kumaş dikme özelliği yüzünden tercih etmiştim. Oysa şimdi özellikle sürfile yaparken, kendisini dikiş makinası değil de York Düşesi zannediyor, canı isterse dikiyor, canı istemezse dikiş atlıyor. Bakacağım artık bir icabına... 

18 yorum:

  1. Nurten hanım anladığım Kadri ile sizi baya uğraştırmış ama benim fikrim deymiş güzel olmuş ellerine sağlık:))

    YanıtlaSil
  2. yakanın bini bin para kısmından başlayıp york düşesinde koyverdim kahkahayı:))çok zahmetli ama pek bir güzel olmuş güle güle giyin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yakanın bini bin para değil, koyverdiğim küfürün bini bir para:) Galiba dikiş dikmek ben neden rahatlatıyor buldum: İşler ters gidince ve üstüne üstlük fazlaca ters gidince salıyorum ağzımdan kaka sözleri stresle birlikte gidiyorlar:)

      Sil
  3. :))) yine her zamanki gibi muhteşem bir anlatım!

    Overlok makinası derdi bende de var. önümüzdeki ay başlayacağım araştırmalara...

    yakaya minik minik taşlar dikiverseniz belki daha afilli olur?...
    sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Alet işler, el öğünürmüş. Bence olayımız budur: Overlok makinası! Minik taşlar mı dedin? Hımmm bi bakalım, zulalarımda bir şeyler olacaktı...

      Sil
  4. Çok güzel olmuş. Ellerinize sağlık. Zor olanın başarısı daha keyifli oluyor. Güzel günlerde Güle güle giyin...

    YanıtlaSil
  5. Çok güzel iş çıkarmışsınız. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  6. Böyle bakma olaya böyle bakınca insan mağazadan alamıyor. Ben öyleyim en azından :) Kendimi pinti ilan edeceğim. Sonra dikiyor muyum? Hayır....He heee
    Çok hoş olmuş. Ellerine sağlık

    YanıtlaSil
  7. York düşesi haaa alemsin Nurtenim. Ben de de var bidene japon malıymış da bana almanyadan ilhak etmişdi. Senelerce nazını çektirdi. Sooonacığıma bir gün bit pazarında elle çevrilen bir Sıngeri aşık olup dekor olsun diye almıştım. Tıkır tıkır işlediğini anladığımda ben ona dekor oldum ve caponun pabucu dama atıldı. Yanına da sıngerin elle çeviren parçası beraber. Onun yerine bi motor takıldı.Artık ne versen dikiyor. Bi tarihte ayakkabı söküğü dikerken resimlenmiş hali de blogumun bi yerlerinde vardır. İşte bu AŞK....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaaa, ne varsa eskilerde var değil mi:) Anneannemin de vardı eski bir Singer. Şimdi nerde, kimde bilmem.

      Sil
  8. Bayıldım buluza. Çok görmek isterim üstünüzde doğrusu, hadi bekliyoruz :)

    YanıtlaSil
  9. york düşesi:)kumaş kırıntıları benide mahvediyor ve sadece bu yüzden bu sene dikiş kursuna gidecegim :)pfaffın coverlock 3.0 al derim hem overlok hem reçme yapıyor hemde ekonomik .aklında bulunsun derim .singerin o kadar iyi değil tamam iş görüyor ama penye ve jarselerin reçme olayı yok 4 iplikli overloklarda .

    tarihi evlere benimde içim acıyor ,virane olarak gördüm mü oradaki hatıralara anılara üzülüyorum .kim bilir ne emekle yaptılar .belediyelerin ihmalkarlıgı diye düşünüyorum .bizim belediyemizde eyübün orta meydanına konser solonu kurdu .onada kızgınım ya neyse sadece yaptım demek için yapıyorlar bazen işgüzarlar .

    bluzun çok hoş olmuş cerenimonun da öyle .cerenimonunda kollarını oy bence nakış makasıyla yavaştan yavaştan kes .kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  10. Bildiğin York Düşesi evet! Ama bugünkü dikişte ben de ona kumaşı elimle çekiştirerek Kraliçe Elizabet gibi davrandım valla:) Dinsizin hakından imansız gelirmiş:)

    YanıtlaSil