4 Eylül 2013 Çarşamba

HIZLI GONZALES ARDIMDAN YETİŞEMİYOR:)

Evdeki eski kumaşlarıma karşı yüzüm olsun diye, öğleden sonra aldığım yeni kumaşlardan ikisini akşam kestim, gece diktim, denedim. Hızıma kendim bile inanamadım. Normalde en az bir sezon poşette durmaları gerekirdi. Ben bu dikiş maceramdan umduğumdan daha fazla memnun kaldım. Dikişe yeni başlamış olanlar için de, bir kaç pratik yol göstereyim istedim:
Kalıp çıkarmak, bence dikiş dikmenin en sıkıcı kısmı. Geçtiğimiz kış ilk kez, üzerime iyi duran bir tişörtü kalıp olarak kullanmaya cesaret ettim. Başarılı olunca bu yöntemi bir kaç kere daha uyguladım. Mesela alttaki beyaz dantel bluz böyle ortaya çıktı. Bu akşam da kendisi dikişimin kalıbı oldu. Eskiden rahmetli anneannem ev ekmeği yapar, her seferinde de bir tabak hamuru maya olarak dolaba koyardı. Aynen onun gibi, diktiğim her pratik kıyafet bir sonrakinin kalıbı olmaya başladı:)
Ön ve arka bedeni kolayca çıkarabilirsiniz, kolda ufak tefek püfler var: Kumaşı iplik yoluna dikkat ederek önce ikiye; sonra yine ipik yoluna, arada kırışıklık, kontrolsüz bir katlanma olmamasına dikkat ederek bir kere daha ikiye katlayın. Böylece iki tane kolu aynı anda kesebilirsiniz. Omzun ortasını katlanmış yere denk getirin, kaymaması için iğneleyin. Sonra da omuzla bedenin birleştiği dikiş çizgisinin hemen içinden iğneleyerek kalıbı direkt kumaş üstüne belirleyin, dikiş payı vererek kesin.
 Şimdi yüzleri iç tarafta birbirine bakan, sağı ve solu birbirine eşit, 2 adet kolunuz var. Kolun omuz kısmında orta noktasını iğneyle veya makasla çıt atarak belirleyin, bu daha sonra lazım olacak.
Alttaki resmi ters eklemişim, düzeltmeye üşendim. Aslında bu satırları yazıncaya kadar çoktan düzeltirdim ama çok da önemli değil, anlatımda bir sıkıntıya sebep değil ters olması, o yüzden değiştirmiyorum:) 
Neyse; arka kol, ön kola göre biraz daha geniş olur. Çünkü vücudun normal hareketinde öne devinimler vardır. Yani meyil öne doğrudur, bu sırada sırt genişler, kıyafetlerin arkası gerilir. Ön kolda bu yüzden 1cm kadar içe girmek gerekir. Ben bunu kol üzerine iğneler koyarak gösterdim. Birleştirme sırasında sıkıntı yaşamamak için ön kol kısmına yine makasla çıt atın veya iğneyle belirleyin. Sonra da omuz dikişine kolun orta noktasını denk getirerek kolda fazlalık varsa omuz başlarına bu fazlalığı yedirerek dikin.  
Yakaya gelirsek. Ben de bu yöntemi ilk defa uyguladım. Çünkü daha önce esnek kumaşta bu tür yaka çalışması hiç yapmamıştım ama bloger arkadaşlardan nasıl yapıldığını görmüştüm. Yaka genişliğinden biraz daha kısa, 3cm genişlikte bir parçayı uçlarından birleştirin. İyi yüzü üstte kalacak şekilde katlayın. 1,5 cm kalınlıkta bir çemberiniz olacak. 
Çemberin ek yerini arka ortaya, çemberin ve ön yakanın orta noktalarını da birbirine denk getirin. Çemberi sündürerek yakaya yedirin ve iğneleyin, dikin. Sürfilesini yaptıktan sonra dikiş payını içe doğru ütüleyin.
Ütülenince görüntü aşağıdaki gibi oluyor:)) 
Hatalarım da yok değil laf aramızda. Mesela benim bluzumda ön parça esnemeyen, arka ve kol parçaları da inanılmaz esnek bir kumaştan meydana geliyor. Ön yaka pervazı çok düzgün oldu. Çünkü esnemeyen kısım esnek yaka pervazını iyi tuttu. Ama arka yakada ikisi birden esnek olunca bir parça marullu oldu. Yine de yarın sıkı bir ütü yapayım diyorum. Ben hatayı bildiğim için farkındayım. Eminim ki hata aramak için özellikle bakmadıkça kimse anlamayacak bile.   
Eh, şimdi bir Cafe Latte hak ettim artık değil mi?

14 yorum:

  1. ellerinize sağlık çok güzel ben de bu pratik kesimleri çok kullanıyorum

    Size ,Blogumdan hem bluzlarda hemde elbiselerde kullanabileceğiniz pratik bir dikiş modeli linki bırakıyorum:) sevgiler.

    http://orgucantam.blogspot.com/2009/09/easy-drees-bu-elbiseyi-dikmek-coooookkk.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlatımınıza gidip baktım gece gece. Çok akıllıca bir yöntem. Kesinlikle denemeye değer. Şimdilik uygun kumaşım yok. En kısa zamanda denemek istiyorum. Paylaşım için teşekkürler.

      Sil
  2. günaydın, iyi günlerde kullanın bluzunuzu, pratik dikişi ben hiç yapabilmiş değilim maalesef, yıllar önce okulda nasıl kalıpla öğretilmişse yani temeli nasıl almışsak öylede gidiyor.. mutlu günler diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özellikle esnek kumaşlarda korkmadan deneyebilirsiniz. Ben de öyleydim ama 1 yıldır kalıplarımı kırdım.

      Sil
  3. ah canım benim koşarken belli olmaz o kısım :)
    şaka bir yana üzerinde kesinlikle belli olmayacak bir detay o dediğin üstelik yıkanıp tekrar ütülendiğinde belkide tamamen ortadan kalkar ♥NK

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlahi Nilgüncüm, çok güldürdün beni. Allah da seni güldürsün e mi? Yıkamakla toplanmaz ama kumaş likralı ve kendi ağırlığıyla aşağı sarkıyor ya, yerdeki kadar da kötü durmuyor neyse ki:)

      Sil
  4. ellerine sağlık bu ara kendime bi şeyler dikmeye cesaret edemiyorum ama görünce dikişim geldi iyi günlerde giy kardeşim

    YanıtlaSil
  5. Çok ayrıntılı ve güzel anlatıyorsun ve çok kolay geliyor insana eline alana kadar:( Gene de sağol eline sağlık.Bakması bile güzel

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olay da bu zaten: Eline alana kadar. Aldıktan sonra bir şekilde kotarılıyor:) Hiç de zor değil inan bana.

      Sil
  6. En güzelini yapıyorsun Nurten hanım, pratik dikiş gibisi yok. Çeşit çeşit kumaşlarla aynı model de olsa nasılsa farklı görünüyor. Ki ufak detaylarla bambaşka model gibi de yapılabilir.

    Ellerine sağlık, iyi günlerde giy.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı modelden bir kaç tane daha geliyor. Ve dediğin gibi: Hepsi de farklı görünüyor:)))

      Sil
  7. bende çoğu modelde aynı yöntemi kullanıyorum kalıp çıkarmaktan daha kolay oluyor hem denenmiş model olduğu için hata şansı daha az. Ama şu kol meselesinde takılıyordum sizin ki gibi böyle oval değilde daha sivri oluyordu şimdi bu iğneleyerek kesme yöntemini deneyeceğim sanırım daha düzgün kesebilirim bu şekilde. bilgiler için teşekkürler :) blüzde çok güzel olmuş güle güle giyin....

    YanıtlaSil
  8. Önce afiyet olsun Nurtenim,sonra da güle güle dik,giy.
    Kumaşların güzel dikişin de öyle. Hazırlardaki hataları dikiş dikmeyen bilmez ,ne hatalar çıkıyor.
    Merk ve ilgiyle bekliyorum devamını.Sevgiyle...

    YanıtlaSil